Ultima ora
Publicat: duminică, 19 ianuarie 2014

6 reguli pentru o gândire pozitivă si optimism

Salut!

 Astăzi vreau să îţi vorbesc despre ceva ce pe mine mă ajută foarte mult şi sunt sigur că şi ţie ţi-ar fi de folos atunci când ai probleme. Este vorba despre gândirea pozitivă şi rolul ei. Cred că toată lumea este conştientă de cât de important este să gândeşti pozitiv în momentele în care te năpădesc grijile, însă câţi dintre noi chiar reuşesc să facă acest lucru? Scriu acest articol pentru că în trecut eram un mare mincinos. Mă minţeam mereu singur. Îmi ziceam că sunt cel mai mare optimist de pe pământ. Şi într-adevăr aşa era până când mă loveam de o problema. Atunci mintea mea începea să se tulbure si sa se gândească obsesiv la acea problema, de cele mai multe ori agravându-o şi nicidecum să îi găsească rezolvare.

De ce este atât de importantă gândirea pozitivă?

Am întâlnit mulţi oameni cărora le mergea bine şi aveau succes, unii de aceeaşi vârstă cu mine, alţii mai mari şi de fiecare dată când am analizat modul lor de viaţă am observant că erau optimişti. Chiar îmi doresc să întâlnesc măcar o persoană pesimistă care să aibă succes în ceea ce face si sa fie fericită. Deci gândirea pozitivă este una dintre regulile de baza ale succesului.

Mai jos o sa iti zic cateva dintre regulile care te pot ajuta sa iti transformi gandirea intr-una pozitiva :

Una dintre regulile cele mai importante pentru a avea o gândire pozitivă este Eliminarea Stresului. Probabil o să îmi zici cum să face tu asta când ai atâtea probleme pe cap, rate la banca, nu ai loc de muncă, iti mor copiii de foame,etc. Oamenii de success şi–au dezvoltat această capacitate de eliminare a stresului. Un om de suuces va adormi întotdeauna noaptea cu zâmbetul pe buze, indiferent ce problema are, gândindu-se că mâine o să le rezolve el cumva.

Stresul este doar prezenţa problemelor din viaţă noastră. Dacă o să încerci să te străduieşti să elimini problemele din viaţă ta , o să vezi că e imposibil. Pur şi simplu nu ai cum! Tot ce trebuie să faci este să înveţi să îţi stăpâneşti emoţiile în faţă problemelor. Mintea pesimistului se gândeşte obsesiv la problema, cauzându-i emoţiile negative numite stres. O minte pesimistă este prea ocupata cu repetarea gândurilor încât nu se poate rupe de problema să găsească o soluţie reală.

A doua regulă pentru a scapa de gândirea negativa atunci când te confrunţi cu o problema este amuzamentul. Probabil mă consideri nebun dacă pot sa cred că atunci când ţi-ai pierdut locul de muncă trebuie să te amuzi. Aşa aş fi gândit şi eu acum ceva vreme însă mi-am dedicat o mare parte din timpul meu liber ( şi te asigur că aveam destul), încercării de a îmi transforma viaţă dacă nu în una mai bună, în una mai fericită. Dacă îţi zici că nu o să găseşti ceva care să te amuze atunci când eşti supărat, îţi dau metoda pe care o folosesc eu. De fiecare dată caut ceva ce m-a făcut să rad în hohote în trecut. Trebuie să existe ceva(un banc, o gluma,un film,un moment, o situatie, etc) Şi apoi retrăiesc momentul ăla. O să fii uimit pentru că în timp ce retrăieşti emoţia pozitivă chiar o să îţi vină să razi. Amuzamentul nu ţine cont de problemele tale!

Somnul odihnitor este a treia regulă de baza pentru o gândire pozitivă sănătoasă. La fel cum am zis mai înainte am fost un mare mincinos. Mă minţeam că somnul îmi fură din viaţă şi încercam orice fel de trucuri pentru a dormi cât mai puţin şi a trăi mai mult. De fapt este exact pe dos. Somnul are rolul de refacere a organismului, având şi o funcţie emoţională. Când ai o perioada stresantă, somnul trebuie să devină o prioritate pentru ţine. În timpul unui somn profund , mintea se opreşte complet si te poţi odihni cu adevărat.

Alimentaţia sănătoasă are şi ea un rol important pentru menţinerea sau transformarea gândirii într-una pozitivă. Orice proces mental şi aici se încadrează şi gândirea şi căutarea de soluţii a problemelor, consumă energie. Nu poţi fi calm şi liniştit , orientat spre căutarea soluţiilor atunci când mănânci toate chimicalele existente care distrug celulele nervoase şi ne induc o stare de panică şi agitaţie continua.

Regula a cincea este să te simţi iubit! Pare că este desprinsă din filmele cu DiCaprio nu-i aşa? Însă e foarte adevărată. Aminteşte-ţi un moment din trecut în care te-ai simţit iubit. Fiecare dintre noi am simţit asta , indiferent că ne-a iubit, mama, tata, iubitul, iubita sau căţelul şi pisica. Retrăieşte acel moment. Tu faci deosebirea dintre realitate şi imaginatie însă creierul tău nu! Fă-ţi creierul să simtă acea emoţie din nou şi eşti pe drumul cel bun.

Cere ajutor şi sprijin! Asta este ultima regulă pe care trebuie să o respecti în transformarea ta dintr-o persoană pesimistă într-una optimist, cu o gândire pozitivă.. Renunţă la orgoliu si cere sprijin unei personae care a reuşit să depăşească această problema cu care tu te confrunţi acum. Nu încerca să ceri ajutor de la o persoană aflată în aceeaşi situaţie că tine pentru că nu o să rezolvi nimic, ci mai rău te poţi demoraliză mai mult.

Exersează gândirea pozitivă în orice situaţie cu care te confrunţi. Dată viitoare o să scriu un articol despre stabilirea şi modul de îndeplinire al obiectivelor, pentru că o dată transformat într-un optimist vei dori să îţi atingi obiectivele.

„ Un lucru care este imposibil…doar va dura un pic mai mult să-l fac!”

Florin CONSTANTIN

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>