Ultima ora
Publicat: vineri, 21 iulie 2017

ANAF propune ca anumite declarații fiscale să fie depuse obligatoriu, numai electronic

În vederea simplificării procesului de conformare voluntară a contribuabililor în procesul de îndeplinire a obligaţiilor fiscale, o atenţie deosebită a fost acordată extinderii metodei de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Astfel, prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.2520/2010 a fost introdusă obligația depunerii declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pentru contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi posibilitatea utilizării acestei metode de către celelalte categorii de contribuabili, ca metodă alternativă de depunere a declarațiilor.

Începând cu anul 2011, potrivit prevederilor Codului fiscal, formularul 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă de către toate persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, potrivit legii.

Prin dispozițiile art.103 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, s-a creat cadrul legal pentru introducerea obligației depunerii declarațiilor fiscale prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanță, în cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal central. Declaraţiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Având în vedere cele de mai sus, prin prezentul proiect de ordin, se propune introducerea obligației depunerii prin intermediul internetului, pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, a principalelor declarații fiscale, de către toate categoriile de contribuabili.

Fac excepție de la obligația transmiterii prin mijloace electronice, declarațiile de impunere depuse de către persoanele fizice și utilizate în procesul de stabilire a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii.

Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt fãcute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparența decizionalã. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatiii Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmãtoarele adrese:

  • Prin scrisori la adresa poștalã: Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relații Publice si Mass-Media;
  • Electronic la adresa de mail: relatiipublice@anaf.ro
  • Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenþa decizionalã în Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã, se poate accesa domeniul INFO ANAF / Comunicate  de presã aflat pe site-ul instituției.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>