Ultima ora
Publicat: marți, 08 august 2017

ANCOM continua implementarea legii infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a lansat in consultare publica un proiect de decizie care reglementeaza formatul si modalitatea de transmitere catre Autoritate a unor documente si informatii privind exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publica sau privata de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice. De asemenea, proiectul de decizie detaliaza termenele de transmitere pentru fiecare categorie de documente si stabileste conditiile in care furnizorii au acces la informatiile transmise catre ANCOM.

Informatii care trebuie raportate

Furnizorii de retele de comunicatii electronice care exercita dreptul de acces pe proprietatea publica sau privata au obligatia de a transmite ANCOM o copie de pe fiecare contract de acces ori, dupa caz, de pe fiecare hotarare judecatoreasca definitiva care tine loc de contract, precum si documentele care le modifica ori completeaza.

De asemenea, furnizorii de retele de comunicatii electronice vor transmite si informatii privind datele de identificare a imobilului care face obiectul dreptului de acces, cuantumul pretului sau a tarifului si unitatea de masura pentru care acesta se calculeaza, necesar a fi cunoscute de catre furnizori pentru a se asigura incheierea unor contracte de acces in conditii nediscriminatorii.

Modalitate de raportare

Transmiterea informatiilor si a documentelor se va realiza prin intermediul aplicatiei informatice puse la dispozitie de ANCOM, urmand a fi transmise electronic, in mod securizat, utilizand o semnatura electronica bazata pe un certificat calificat.

Termene de raportare

Informatiile cu privire la contractele de acces ori, dupa caz, la hotararile judecatoresti definitive care tin loc de contract, precum si documentele care le modifica sau le completeaza, incheiate, respectiv emise, pana la intrarea in vigoare a deciziei se vor raporta in termen de 90 de zile de la aceasta data.

Informatiile cu privire la contractele si la hotararile judecatoresti definitive incheiate, respectiv emise, dupa data intrarii in vigoare a deciziei, se vor raporta in termen de 10 zile de la data incheierii, respectiv comunicarii. Informatiile referitoare la documentele de modificare sau completare incheiate, respectiv emise ulterior intrarii in vigoare a deciziei se vor transmite in termen de 10 zile de la data incheierii, respectiv emiterii acestora.

Aplicatie informatica de acces la informatiile transmise in temeiul deciziei

Pentru a asigura conditii nediscriminatorii de exercitare a dreptului de acces asupra imobilelor proprietate publica sau privata, ANCOM va pune la dispozitia furnizorilor de retele de comunicatii electronice, prin intermediul unei aplicatii informatice disponibile pe pagina sa de internet, toate informatiile ce sunt raportate conform acestei decizii.

Sanctiuni

Neraportarea acestor informatii si documente cu respectarea termenelor, formatului si modalitatii de transmitere a informatiilor se sanctioneaza de catre ANCOM cu amenda de la 1.000 la 100.000 lei.

Legea nr. 159/2016

Proiectul de decizie supus astazi consultarii publice face parte din procesul de elaborare a legislatiei secundare pentru implementarea Legii nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru reducerea costului instalarii retelelor de comunicatii electronice.

Legea stabileste conditiile in care se realizeaza accesul pe proprietatea publica sau privata in vederea realizarii lucrarilor de construire a retelelor de comunicatii electronice si a elementelor de infrastructura fizica asociate acestora, accesul la infrastructura fizica a operatorilor de retea (furnizori de utilitati, infrastructura de transport a cailor ferate, drumuri etc.) si construirea de retele de comunicatii electronice si infrastructuri fizice asociate acestora.

Procesul de consultare publica

Proiectul de privind stabilirea formatului si a modalitatii de transmitere de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice a unor documente si informatii privind exercitarea dreptului de acces pe proprietati, precum si pentru stabilirea conditiilor de acces la acestea, respectiv privind modificarea si completarea unor reglementari in scopul realizarii transmiterii acestor documente si informatii poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 21.09.2017, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti), direct la Registratura sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>