Ultima ora
Publicat: joi, 21 septembrie 2017

Beijingul testează metroul fără conductor, maglev și tramvai

Beijingul a început miercuri testarea a trei linii de cale ferată, inclusiv o linie de metrou fără conductor, o linie de metrou maglev și o linie de tramvai, toate urmând să fie lansate în suburbiile vestice ale orașului până la finele acestui an.

Linia Yanfang, lungă de 16,6 kilometri, este prima linie automată chineză de metrou dezvoltată în întregime intern. Face legătura între regiunile Yanhua și Fangshan din suburbiile de sudvest ale Beijingului. Liniile trenului sunt proiectate pentru o circulație de maximum 80 de kilometri la oră.

Linia S1 lungă de 10,2 kilometri este prima linie de viteză medie-scăzută maglev a Beijngului și conectează cartierele suburbane vestice Mentougou și Shijingshan.

Linia Suburbană Vestică de 9 kilometri trece prin câteva locații turistice din nord-vestul Beijingului, inclusiv Palatul de Vară, Corina Parfumată și Grădina Botanică.

Servind scopurilor de transport turistice dar și publice, marchează revenirea tramvaielor publice la jumătate de secol după ce acestea și-au încetat serviciile. Tramvaiele pot călători cu o viteză de până la 70 de kilometri la oră.

Beijingul are 19 linii de cale ferată care acoperă 574 de kilometri în exploatare. Douăzeci de linii de metrou sau secțiuni ale acestora, întinse pe peste 350 de kilmetri, vor fi construite și date în funcțiune în acest an.

Totodată, China  a restabilit joi viteza maximă a trenului glonț #Fuxing la 350 kilometri pe oră pe calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai de 1.318 kilometri lungime, la șase ani după ce a fost redus la 300 kilometri pe oră. Creșterea vitezei va reduce călătoria la 4 ore și 28 de minute.

Tot din sfera transporturilor și tot din China:

„Cea mai frumoasă autostradă” din provincia chineză Hunan s-a deschis traficului. Autostrada leagă atracţiile turistice din prefectura Xiangxi, inclusiv munţii Tianmen care au inspirat blockbusterul #Avatar.

Două grinzi gigantice s-au rotit pentru a se conecta una cu cealaltă în provincia chineză Hebei. Acestea fac parte din prima cale ferată de mare viteză din lume, proiectată pentru trenurile glonț care circulă cu viteza de 350 de kilometri la oră în regiuni cu frig extrem și nisipoase.

Sursa: China Xinhua News

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>