Ultima ora
Publicat: luni, 02 decembrie 2013

Cadoul CFR-ului de Sărbători: Un mers al trenurilor cu multe surprize neplăcute

Cei dornici a petrece Sărbătorile de Iarnă undeva în nordul ţării şi amatori de călătorit cu trenul trebuie să aibă o grijă în plus: reconfigurarea traseului. Obişnuiţi ani la rând să ia un anume tren ce face legătura între capitala ţării şi Suceava, defunctul Intercity Mihai Eminescu 551, rebotezat în InterRegio 10551, cu plecare în zorii zilei la şase fără cinci, călătorii au avut neplăcuta surpriză de a constata lipsa respectivei garnituri din playlistul rezervărilor online mai departe de ziua de 15 decembrie 2013.

În plus, la interpelarea adresată lucrătorilor de la Biroului de Informaţii al Gării de Nord, jurnaliştii Ultima Oră s-au ales cu zâmbete jenate şi ridicări din umeri. Interesant este şi faptul că inclusiv în varianta neoficială a noului mers al trenurilor, ce circulă pe diversele forumuri de specialitate, fostul IC 551, actual IR 10551, lipseşte cu desăvârşire.

Variante traseu 20 decembrie 2013

Tabela plecari Gara de Nord din data de 3 decembrie 2013 care arată existenţa garniturii.

Am transmis ulterior o adresă biroului de presă al CFR Călători prin care solicităm companiei un răspuns legat de această importantă rută, mai ales în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Este posibil ca răspunsul ce va veni va fi unul din categoria ” compania a decis anularea rutei din motive financiare (ceea ce este fals,  întrucât la plecare din Gara de Nord cele două vagoane sunt mai mereu pline!) dar avut grijă ca toţi călătorii dornici să efectueze călătoria să nu aibă de suferit, aceştia având alte rute către destinaţia aleasă etc”. Într-adevăr, până aici nimic fals. Există alternativa, numai că spre deosebire de ruta directă presupune o oprire de parcurs de vreo două ore şi ceva, sau şi mai scandalos deplasarea până la o anumită staţie de pe traseu cu un tren de rang InterRegio şi continuarea călătoriei după aproape o oră de staţionare în gara respectivă, cu un tren de rang inferior, ceea ce ar duce timpul total al deplasării undeva la nouă ore, spre deosebire de cele şapte actuale.

Ar mai fi o posibilitate: BULGARIA EXPRESS, cu plecare din Gara de Nord la ora şase. Dar din experienţele anilor trecuţi, fie vară, dar mai ales pe timp de  iarnă, garnitura a ajuns mai mereu la Bucureşti, de la Giurgiu, cu întârzieri serioase. Suntem curioşi care este poziţia conducerii CFR Călători, dacă va fi vreuna.

Totodată îi rugăm pe cititorii noştri să ne semnaleze situaţii similare existente şi pe celelalte magistrale CFR. Până una alta, verificaţi-vă din timp traseul ales pe calea feroviară. Nu de alta, dar să nu vă treziţi şi voi că nu mai aveţi la dispoziţie, în noul mers al trenurilor, de legătura clasică şi des utilizată de domniile voastre.

Varianta neoficială a noului mers al trenurilor poate fi descărcată de AICI.

La final, textul interpelării adresate CFR Călători:

„Buna ziua! Numele meu este George Lucian Onofrei, editor-șef al variantei online a publicației” Ultima Oră”. În urma unor sesizări, verificate și de către echipa noastră redacțională și dovedite a fi reale, vă rugăm să ne comunicați situația în noul mers al trenurilor a cursei CFR de dimineață, București Nord – Suceava, fostul INTERCITY 551, actual IR 10551, cu plecare la ora 5.55. Cititorii noștri ne-au precizat că au încercat să realizeze o rezervare online a unui loc pentru respectiva rută, în zilele lucrătoare din săptămâna 16-20 decembrie 2013 și au avut neplăcuta surpriză de a nu mai regăsi trenul în noua grilă.

Întrebările pe care vi le adresăm, în mod firesc:

1. Ce se întâmplă cu respectivul tren? (i se schimbă numărul și ora, așa cum ne-au precizat colegii dvs de la biroul de informații al Gării de Nord fără a ne da prea multe detalii)?
2. Cum se va adapta CFR Călători situației ivite, dacă respectiva cursă va fi anulată, având în vedere că era SINGURA cursă de dimineață, în afara celei aferente relației Sofia-Moscova, cu enorme întârzieri de parcurs generate de controlul vamal de la Giurgiu?
3. Cum justifică CFR Călători, dacă e cazul, scoaterea ei din mersul trenurilor, în condițiile în care, de cele mai multe ori și cu precădere în perioada Sărbătorilor, la plecarea din Gara de Nord vagoanele sunt mai mereu pline?
În speranța unui răspuns cât mai grabnic,
Vă mulțumesc!
George Lucian ONOFREI editor-șef ULTIMA ORĂ”

 

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>