Ultima ora
Publicat: vineri, 13 septembrie 2013

Cât plătesc operatorii de cablu pentru a retransmite programele PRO TV

PRO TV S.A a anunțat prin intermediul canalelor sale de televiziune că începând din data de 9 septembrie 2013, posturile vor ieși de pe platforma DTH Focus Sat, parte a UPC România. Dar cât cere compania pentru distribuţia canalelor sale?

Prețul cerut de PRO TV S.A, companie deținută de CME,  pentru retransmisia canalelor sale PRO TV, PRO TV HD, Acasă TV, Acasă TV HD, PRO Cinema, PRO TV Internațional, Acasă TV Gold, Sport RO și Sport RO HD este de 4.5 lei plus TVA pe lună pentru fiecare abonat.

Teoretic, dacă operatorii vor să mai retransimtă programele PRO, trebuie să plătească fie din buzunarul propriu această sumă, fie să crească abonamentul plătit de utilizatori, asumându-şi riscul ca unii din abonaţi să rezilieze contractele. Pe de altă parte, şi televiziunea riscă destul de mult dacă cere prea mult, dat fiind că operatorul de cablu sau satelit poate să nu cedeze şi să scoată posturile din grilă.

PRO TV SA aplică și discounturi, în funcţie de numărul de abonaţi ai operatorului. Astfel, operatorii cu mai puțin de 300.000 de abonați au discount 0%, cei cu un număr între 300.001 și 600.000 de abonați benefiază de un preț cu 11.11% mai mic, cei cu un portofoliu cuprins între 600.001 și 1.000.000 de abonați beneficiază de un discount de 22.22%, 1.000.001 – 1.500.000 primesc un preț de la PRO TV S.A cu 44.44 % mai mic, 1.500.001 – 2.000.000 de abonați – 50%,  la un portofoliu 2.000.001 – 2.500.000 abonați reducerea e de 55.55%, 2.500.001 – 3.000.000 prețul e cu 61.11% mai mic, iar pentru companiile cu un portofoliu mai mare de 3 milioane de abonați PRO TV S.A practică un discount de 66.66.

Potrivit listei de prețuri publicate pe site PRO TV SA, UPC România, care deținea la 30 iunie 2003 aproximativ 1.148.000 de clienți în portofoliu dintre care 306.000 pentru serviciile de retransmisie pe satelit, trebuie să plătească anual peste 2 milioane de euro (2.050.000 euro) fără TVA.

Astfel pentru tot portofoliul de clienți UPC România, unul dintre cei mai mari operatori de retransmisie a serviciilor TV, trebuie să plătească 7,7 milioane de euro pe an către PRO TV S.A.

Dacă ești abonat RCS&RDS, ești taxat pentru conținutul PRO TV S.A cu 1.75 lei pe lună plus TVA  (compania are aproape  3 milioane de clienți pe cablu și DTH). Abonații UPC și Romtelecom (companiile au sub 1.5 milioane de clienți pe televiziune fiecare) plătesc 2.5 lei pe lună plus TVA, abonații Orange România plătesc pentru canalele PRO cel mai mare preț: 4.5 lei pe lună plus TVA.

Deși PRO a anunțat că Focus Sat va scoate canalele din grilă, acest lucru nu s-a întâmplat încă, iar cele două companii se află în negocieri.

Nu este prima dată când PRO TV S.A intră în conflict cu un operator. La începutul acestui an, Romtelecom a scos din grilă pentru câteva săptămâni posturile PRO TV, PRO TV HD, Acasă TV, Acasă TV HD, PRO Cinema, PRO TV Internațional, Acasă TV Gold, Sport RO, Sport RO HD și MTV din grilă după ce negocierile dintre cele două companii au eșuat. PRO TV a cerut atunci o taxă de restransmisie de 12 milioane de euro.

Dacă în perioada conflictului dintre PRO TV S.A și Romtelecom, postul PRO TV era în pachetul must carry, iar compania a trebuit să îl păstreze în rețeaua de cablu și IPTV. Începând cu 23 iulie 2013 compania din Pache a scos canalul PRO TV din pachetul must carry, iar toți clienții operatorilor de cablu trebuie să plătească, dar în același timp companiile sunt libere să renunțe la conținul posturilor PRO TV S.A.

Compania deţinută de CME obţine conform listei de preţuri publicate pe site-ul PRO TV,  peste 8.7 milioane de euro pe an de la Romtelecom, şi 14 milioane de euro pe an de la operatorul RCS&RDS.

Sursa: www.economica.net

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>