Ultima ora
Publicat: miercuri, 02 august 2017

Ce vrea guvernul de la chinezi: două idei propuse și în guvernele Năstase și Ponta, plus trenuri de mare viteză

Premierul Mihai Tudose a avut o întrevedere cu ambasadorul Chinei la Bucureşti, Xu Feihong, cu care a discutat despre o serie de proiecte economice şi de infrastructură. Printre acestea găsim realizarea unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, precum şi despre o autostradă care să lege Bucureşti de Sofia.

“Avem în vedere proiecte importante în domeniul infrastructurii feroviare şi rutiere pentru care şi-au manifestat interesul companii mari din China, dar aşteptăm ca şi firmele mici să investească şi să producă în România, pentru piaţa europeană”, a declarat Mihai Tudose, potrivit Guvernului.

  • Un prim proiect discutat în cursul întrevederii este construcţia unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, cuprins în Master Planul General de Transport al României şi pentru care a fost lansat deja anunţul de licitaţie.

Această investiţie a fost iniţiată, în 2001, de Guvernul Năstase, care a comandat Institutului Japonez de Consultanţă un studiu pentru construirea respectivului pod. Consultanţii japonezi au predat Ministerului Transporturilor, în 2002, un studiu în care propun realizarea unui pod peste fluviu cu o lungime de 1,5 kilometri, din care deschiderea efectivă peste Dunăre este de 900 metri.
Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea declarase că a renunţat la colaborarea cu japonezii, care propuseseră şi o finanţare convenabilă a investiţiei pentru că “România nu se integrează în Asia, ci în UE”.

  • Alt proiect de infrastructură menţionat de Tudose se referă la construcţia unei autostrăzi Bucureşti-Sofia. Ideea nu este noua. Prim-ministrul bulgar Boyko Borisov declarase în 2015 că îşi doreşte, în ceea ce priveşte infrastructura comună, o autostradă din Bucureşti către Sofia şi Belgrad. El a afirmat că cele trei ţări au o mare şansă să se ocupe de proiecte care să fie în beneficiul Europei.
  • O altă idee discutată cu chinezii este construcţia unei reţele de transport feroviar de mare viteză, pe pernă magnetică, dezvoltată în comun de România, Bulgaria, Serbia şi, eventual, Grecia, după modelul celor deja funcţionale în China.

Ideea este vizionară comparativ cu ce oferă România în prezent:  viteza medie a trenurilor, în România, este de 45 de kilometri pe oră. Iar în plină vară, din cauza căldurii şi stării avansare de degradare a şinelor, garniturile circulă cu doar 20 de kilometri pe oră.

“Ambasadorul Republicii Populare Chineze în România, Xu Feihong, a transmis premierului Mihai Tudose interesul investitorilor chinezi pentru România şi deschiderea autorităţilor din China pentru dezvoltarea cooperării economice bilaterale”, conform Guvernului.

Cele două delegaţii au stabilit să analizeze în comun, începând din această săptămână, proiectele care oferă perspective de cooperare bilaterală. Alte oportunităţi de cooperare economică la nivel bilateral, dar şi regional vor putea fi identificate şi cu prilejul reuniunii şefilor de guverne din China şi Europa Centrală şi de Est care va avea loc în toamna acestui an, la Budapesta.

Sursa: cursdeguvernare.ro

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>