Ultima ora
Publicat: miercuri, 04 decembrie 2013

CFR Călători rentabilizează activitatea prin anularea unor rute rentabile

Aşa cum preconizam în articolul anterior, răspunsul primit de la CFR Călători nu vine decât să ne confirme teoriile enunţate atunci. Sub umbrela aşa-zisei rentabilizări a companiei, onor conducerea a hotărât anularea unor rute feroviare realizând combinaţii de „n luate câte paişpe”, după scheme ale unei logici numai de ea ştiută. Nu spunem că are  şi ea motivele ei, mai ales că vorbim de structuri publice, de datorii şi pierderi ce trebuie eliminate, dar la cât de mult se reduce activitatea la nivelul CFR Călători nu ne-ar mira ca într-o bună zi să mai rămână în circuit doar câteva trasee si acelea care să facă legătura cu graniţele ţării, ori cu cele două zone turistice importante ale României: litoralul şi Valea Prahovei.

Oricum, dacă ar fi să dăm crezare gurii satului, nu ar trebui să le plângem de milă şefilor acestei companii. Cu mare băgare de seamă asupra viitorului, aceştia şi-au arondat din timp diverse trasee rutiere care, cele mai multe dintre ele, sunt paralele cu liniiile de tren desfiinţate pe motiv de rentabilitate scăzută.

În altă ordine de idei, vă redăm răspunsul remis redacţiei noastre de către Compartimentul Comunicare al CFR Călători, cu menţiunea că vom monitoriza cu atenţie orice mişcare care vine în detrimentul pasagerilor aflaţi acum în postura de a se îngrămădi în cele două, hai să fie trei, vagoane, precum  o făceau soldaţii în timpul manevrelor de pe front. Şi aceasta după ce vor fi aşteptat, în prealabil,  pe peron, în frig ori pe caniculă, cele câteva zeci de minute întârziere ale garniturii cu rang internaţional ( nu prea credem că minunea cu trenul aflat în grafic va dura prea mult, doar suntem români şi orice minune la noi durează câteva zile, sau săptămâni). Şi fără posibilitatea de a-şi recupera prea curând, conform reglementărilor internaţionale,  poate ultimii lor bănuţi daţi  pe biletul de călătorie.

Răspunsul CFR Călători:

Către George Lucian Onofrei, editor-șef Ultima Oră

 

Referitor la solicitarea de informații privind trenurile pe ruta București Nord – Suceava, vă transmitem următoarele:

 

CFR Călători implementează un program de redresare care vizează în primul rând echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli. În acest context, CFR Călători analizează viabilitatea unor rute și ia măsuri pentru limitarea pierderilor operaționale.  

 

În ceea ce privește ruta București Nord – Suceava, călătorii au la dispozitie trenurile IR 382/382-1. CFR Călători a avut în vedere, pentru Mersul Trenurilor 2014, soluționarea problemei întârzierii trenului 382, Bulgaria Expres, care circulă în trafic internațional. Vă informăm că CFR Călători a optimizat trasa acestui tren, în special în zonele de frontieră, și a solicitat atenția partenerilor de trafic, respectiv Bulgaria și Ucraina, avansând către poliția de frontieră solicitarea de a limita întârzierile datorate controlului de frontieră.

 

 

Compartiment Comunicare”

 

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>