CFR SA a stabilit câştigătorul licitaţiei pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b)

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea  Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) –Ilteu (cap Y) (2b), situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa.

 

Oferta financiară a Asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a fost de  1.763.393.462,68   lei   fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

 

Sursa de finanţare pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), parte integrantă a tronsonului  Km 614 – Gurasada, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 36,123 km, construirea a 17 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 5 podeţe, 1 tunel (649 m), 7 pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în 3 staţii de cale ferată, lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului.

Prin reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi a siguranţei traficului feroviar.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.