Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

Compensații în valoare de 90.000 de euro obținute de ECC Romania pentru consumatori în anul 2017

Publicat: vineri, 08 decembrie 2017

Ziua Internațională a Aviației Civile este marcată și de Centrul European al Consumatorilor din România, înființat cu sprijinul Comisiei Europene și al Guvernului României prin intermediul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și găzduit de către Asociația Pro Consumatori (APC) care a organizat un eveniment de informare pentru pasageri. Centrul European ale Consumatorilor din România oferă cetăţenilor îndrumare gratuită referitoare la drepturile lor atunci când călătoresc sau fac cumpărături dincolo de graniţe și îi ajută să îşi soluţioneze problemele cu comercianţii din alte state europene (inclusiv Islanda şi Norvegia) atunci când le sunt încălcate drepturile.
După Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Craiova, Constanța, Sibiu, astăzi echipa ECC Romania a ajuns și în București la Aeroportul Henri Coandă unde a distribuit materiale informative și a acordat consultanță pasagerilor interesați să afle care sunt drepturile lor. Evenimentul se bucură de suportul Comisiei Europene și este organizat pentru a servi în egală măsură intereselor pasagerilor europeni și industriei din transportul aerian.
Centrele Europene ale Consumatorilor ajută în fiecare zi cetăţenii în probleme concrete de consum transfrontalier şi contribuie la rezolvarea uşoară şi rapidă a disputelor. Ziua Pasagerilor este un eveniment pe care Centrul European al Consumatorilor din România îl organizează în fiecare an și de fiecare dată ne face plăcere să vedem cum consumatorii sunt tot mai dornici să afle ce drepturi au atunci când călătoresc cu avionul în Uniunea Europeană” a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.
Anul 2017 reprezintă un an de bilanț, România și Bulgaria împlinind 10 ani de la aderarea în UE, perioadă în care drepturile consumatorilor au cunoscut o îmbunătățire constantă.
De 9 ani ECC Romania își aduce contribuția la informarea și conștientizarea consumatorilor români asupra beneficiilor Pieței Unice europene și a drepturilor care decurg din statutul de consumator european.
Alături de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor din România și Comisia pentru Protecția Consumatorilor din Bulgaria, Centrele Europene din România și Bulgaria au analizat rezultatele ultimei decade de apartenență la Uniunea Europeană în cadrul Conferinței ”10 ani de la aderarea României și Bulgariei la Uniunea Europeană. 10 ani alături de consumatori în Uniunea Europeană”, organizată pe data de 29.11.2017, la București.

Irina Chirițoiu, Director ECC Romania: „Orice aniversare, și cu atât mai mult aniversarea a 10 ani de stat membru pentru România și a celor 60 ani de integrare europeană, comportă nu doar o dimensiune festivă, ci și una de reflecție. În cei 9 ani de activitate am primit peste 10.000 de solicitări de informare și am avut peste 4.000 de reclamații. 90.000 euro au fost recuperați doar în anul 2017 pentru consumatorii români și străini, iar aproximativ 75%din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor”.

”Anul acesta România a împlinit 10 ani de la aderarea în Uniunea Europeană, de când participă la piața unică în care sunt angrenați peste 500 de milioane de consumatori care generează aproximativ 56% din PIB-ul Uniunii Europene. În acest context, în afară de modificările legislative survenite ca urmare a inițiativelor Uniunii Europene, prin transpunerea și adaptarea acestora la specificul național în folosul consumatorilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a gestionat peste 700.000 de reclamații în 10 ani care au vizat câteva sectoare importante, cum ar fi: produse alimentare și nealimentare, servicii financiar-bancare, achiziții online și servicii de transport, sectoare care se regăsesc și în agenda consumatorului european”, a precizat Bogdan Marcel Pandelică, Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România.

„Ultimii 10 ani ne-au dus către o dezvoltare din ce în ce mai pozitivă la nivel național în domeniul protecției consumatorilor și sper că, în cooperare cu instituțiile naționale din țările europene, vom continua această tendință pentru a garanta cetățenilor noștri încrederea în sine a consumatorilor reali din Europa”,a declarat Dimitar Margaritov, Președintele Comisiei pentru Protecția Consumatorilor din Bulgaria. Potrivit dlui Margaritov, peste 30-35% dintre bulgari fac achiziții online nu numai de pe site-urile bulgare, ci și de la alți comercianți din UE, inclusiv din România. Comisia gestionează anual 20.000-25.000 de reclamații ale consumatorilor bulgari. 30% din reclamații sunt legate de serviciile de telecomunicații. Comisia pentru Protecția Consumatorilor din Bulgaria cooperează activ și cu ONG-urile din această țară.

„Încă din anul 2008, împreună cu ECC Romania, am gestionat aproximativ 1.400 de plângeri – 84% din acestea sunt legate de reclamații ale cetățenilor bulgari împotriva comercianților români și 16% privesc reclamații ale unor cetățeni români împotriva companiilor bulgare”, a declarat Ignat Arsenov, Directorul ECC Bulgaria. Cele mai multe reclamații ale consumatorilor bulgari vizează probleme legate de achiziționarea bunurilor de uz casnic, laptopurilor, tabletelor și telefoanelor.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=88612

Publicat de la data dec. 8 2017. Categorii ȘȚIAȚI CĂ?.

Zona comentariilor

Meteo în țară

15 iulie 2018, 21:57
 

N
Ploaie
20°C
14 km/h
Perceput de temperatură: 18°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 72%
Vânt: 14 km/h N
Rafale de vânt: 14 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 5:45
Apus: 20:58
Prognoza 16 iulie 2018
Zi
 

V
Parţial însorit
31°C
Vânt: 7 km/h V
Rafale de vânt: 14 km/h
max. UV-Index: 9
Noapte
 

VNV
Predominant senin
17°C
Vânt: 0 km/h VNV
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 9
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 114.437 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team