Ultima ora
Publicat: miercuri, 04 decembrie 2013

Cum s-a vazut Black Friday in publicitate?

Experienţa Black Friday din ultimii doi ani a determinat retailerii ca în 2013 să mizeze pe o organizare mai bună şi o promovare intensă pe toate mediile de comunicare, având ca scop atragerea unui segment mult mai larg de cumpărători. 

În 2013, în  România, Black Friday  s-a desfăşurat pe parcursul a două zile, 22 şi 29 noiembrie, o parte din retaileri preferând să pornească ofertele de reduceri cu o săptămână mai devreme.

mediaTRUST România prezintă vizibilitatea evenimentului în publicitate în perioada 1 noiembrie 2013 – 2 decembrie 2013. În perioada menţionată au fost difuzate 3.415 de reclame pentru  Black Friday.

Daca în 2012 reclamele difuzate erau pentru retailerii de IT si electrocasnice, principalii jucători fiind Carrefour, Altex, Flanco, Metro şi Domo, în anul 2013 categoriile de produse s-au diversificat. Magazinele de haine şi mobilă cum ar fi Nissa, Hervis Sports, Cocor, Ikea, etc, s-au alăturat evenimentului Black Friday, folosindu-se de campanii agresive de promovare.

Top 10 branduri

Brand

Nr. de spoturi

Cost/euro

METRO

498

529397

Flanco

458

626013

emag.ro

411

567659

Domo

359

361073

Nissa

322

300280

Hervis Sports

284

278796

Carrefour

245

137361

Casa Rusu

204

60826

Altex

152

200081

IKEA

151

73210

Astfel, Metro este cel mai vizibil retailer în topul mediaTRUST, cu 498 de spoturi publicitare difuzate pentru Black Friday, urmat de Flanco cu 458 de reclame.

Emag.ro a înregistrat în perioada  1 noiembrie – 2 decembrie 2013, 411 de reclame, iar Domo  359 de spoturi publicitare la categoria Black Friday.

Nissa, magazinul de haine intrat în cursa Black Friday, s-a clasat pe locul cinci în top, cu 322 de reclame difuzate.  Hervis Sports a înregistrat 284 de reclame pentru promovarea reducerilor de Black Friday.

Carrefour ocupă locul şapte în clasament cu 245 de reclame în intervalul de timp 1 noiembrie – 2 decembrie 2013.

Magazinul de mobilă Casa Rusu a numărat 204 de reclame Black Friday. Altex a înregistrat 152 de reclame, iar IKEA 151.

În ceea ce priveşte mediile de difuzare preferate de retaileri, radioul este canalul media cel mai mult folosit, cu  1.739 de spoturi difuzate.  Printre radiourile cu cel mai mare număr de difuzări de reclame pentru Black Friday se numără Radio Zu cu 477 de reclame, Kiss Fm cu 397 de reclame şi Pro Fm cu 377 de reclame.

În cadrul posturilor de televiziune  au fost difuzate  1.659 de reclame, România TV a înregistrat cele mai multe reclame difuzate – 294. Realitatea TV a difuzat 214 de reclame pentru Black Friday, iar PRO TV, 167.  Black Friday a fost prezent în presa scrisă cu 17 reclame.

 După cum era de aşteptat, evoluţia numărului de reclame a înregistrat o creştere în zilele de 22 şi 29 noiembrie,  când s-au înregistrat 529, respectiv  364 de reclame pentru eveniment.

Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 37.325 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 noiembrie – 2 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la categoria Comerţ.

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>