Ultima ora
Publicat: luni, 20 noiembrie 2017

Degusta Italia – 22 noiembrie 2017 – Athenee Palace Hilton

Miercuri 22 noiembrie se desfășoară la Hotelul Athénée Palace Hilton evenimentul cu titlul “Degusta Italia” organizat de ICE-Agenția Italiană pentru Comerț Exterior – Biroul din București, sub patronajul Ambasadei Italiei. Peste 80 de societăți, importatori, distribuitori, buyeri din marile lanțuri de vânzare retail, Ho.Re.Ca. și magazine de delicatese, wine-bar vor putea savura gustul inimitabil al mâncării și al vinului Made in Italy”.

Evenimentul este susținut de partenerii media HoReCa., Horeca Insight și Trends HRB și face parte din programul celei de-a doua ediții a “Săptămânii Bucătăriei Italiene în Lume” care va avea loc în perioada 20 – 26 noiembrie 2017 și care include o serie de alte evenimente organizate de actorii Sistemului Italia în România.

“Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume” se desfășoară concomitent în peste 100 de țări de pe toate continentele cu obiectivul de a promova la nivel internațional tradițiile culinare și enogastronomice ca semne distinctive ale identității și ale culturii italiene. Această ediție se desfășoară sub semnul unor concepte precum: calitate, sustenabilitate, cultură, siguranță alimentară, drept la hrană, educație, identitate, teritoriu și biodiversitate. La acestea se adaugă activitatea de punere în valoare a teritoriilor, a itinerariilor artei culinare italiene, precum și ale dietei mediteraneene, unul din elementele care a făcut ca Italia să fie “țara cea mai sănătoasă din lume” (Bloomberg Global Health Index).

În deschiderea lucrărilor va fi proiectat „The Fifth Element”, scurt film de promovare a sistemulul agroalimentar italian realizat de ICE.

Cu această ocazie, un expert al societății de consultanță KeysFin va prezenta piața vinurilor din Romania. Seminarul se va încheia cu intervenția unui antreprenor italian care activează în domeniul local HO.RE.CA. și cu o scurtă prezentare a societăților italiene expozante.

În sesiunea care va urma vor fi expuse și oferite spre degustare excelențele enogastronomice ale celor zece societăți italiene invitate de Agenția ICE. Se vor organiza de asemenea întâlniri B2B între societăți și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri, buyeri de produse alimentare, buyeri de restaurante, F&B manageri de hoteluri, manageri și buyeri de la vinoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine bar, ziariști de specialitate din presa scrisă și din media.

Produsele expuse acoperă o gamă amplă: vinuri și vinuri spumoase, brânzeturi, produse pe bază de carne, mezeluri, patiserie și panificație, paste, ulei de măsline și conserve.

Pe durata lucrărilor se vor desfășura două sesiuni de live cooking show cu participarea chef-ului bucătar de la Restaurantul “Trattoria degli artisti”.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agricole și alimentare au atins 38 de miliarde de euro în 2016, în timp ce în primul semestru din 2017 au ajuns la aproape 20 de miliarde de euro (+7% față de aceeași perioadă a anului trecut), cu perspective încurajatoare de atingere a obiectivului de 50 de miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.

În 2016 Italia a fost principalul producător și exportator de vinuri la nivel mondial, cu o producție de 52,5 milioane de hectolitri și cu exporturi de 20,6 milioane de hectolitri (în valoare de 5,6 miliarde de euro).

Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 817, din care 297 produse DOP, IGP, STG și 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT.  O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice dintre excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.

În clasamentul țărilor partenere ale Italiei, în primul semestru al lui 2017 România ocupă locul al 13-lea la nivelul Uniunii Europene și locul al 18-lea la nivel mondial ca țară de destinație pentru exporturile de produse alimentare și băuturi în valoare de 181,5 milioane de euro (în creștere cu 8,5% față de aceeași perioadă a anului 2016).

Principalele produse alimentare italiene exportate în România în primul semestru al anului în curs au fost: legume și fructe (39,9 milioane de euro), produse de cofetărie (22,8 milioane de euro), produse alimentare diverse (22,5 milioane de euro), carne și produse din carne (21,5 milioane de euro), cafea (17,1 milioane de euro), produse lactate și brânzeturi (13,3 milioane de euro), conserve de legume (10,3 milioane de euro), produse din pește (8,4 milioane), paste (5,5 milioane de euro), vin (3,8 milioane de euro) și băuturi alcoolice (3,6 milioane de euro).

Principalele produse exportate de România în Italia în primul semestru din 2017 au fost în schimb următoarele: produse de origine vegetală, cereale (20,8 milioane de euro), carne și preparate din carne (17,9 milioane de euro), produse din legume și fructe (10,7 milioane de euro), dulciuri (5,2 milioane de euro), lapte și produse lactate (4,9 milioane de euro), preparate alimentare diverse (4,3 milioane de euro), alte produse (3,4 milioane de euro) și miere (2,7 milioane de euro).

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>