Ultima ora
Publicat: luni, 05 iunie 2017

Despre constructorii primilor kilometri din Comarnic-Brașov: Acționarii – ascunși în Cipru

O firmă cu acționari ascunși, din Cipru, reclamată in anii trecuți la DNA de către Curtea de Conturi, a primit contractul pentru Comarnic-Braşov, sectorul Cristian-Râșnov. Totodată, au fost desemnați și constructorii a doi kilometri din varianta de ocolire Comarnic.

Rapoartele de atribuire pentru lotul 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, dar şi pentru varianta de ocolire a oraşului Comarnic au fost semnate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care a precizat că în scurt timp vor începe lucrările, dacă nu vor fi depuse contestaţii.

“S-a semnat raportul de atribuire pentru lotul 5 de la autostrada Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, cât şi raportul de atribuire pentru varianta de ocolire de la Comarnic, astfel încât vor începe lucrările, dacă nu vom avea contestaţii în perioada următoare”, a spus Cuc.

Informațiile Digi24 sunt că, cel puțin în cazul lotului 5, respectiv Râșnov-Cristian și drum de legătură spre Brașov, firmele care primesc contractul sunt Alpenside SRL și Specialist Consulting. Prima firmă are acționar off-shore-ul cipriot Alpenside holding și deci nu se poate spune cu claritate ce acționari adevărați are. Cealaltă firmă urmează să se ocupe de proiectare și este în insolvență.

Pentru lotul 1, respectiv cei doi kilometri ai centurii Comarnic, nu se știe care sunt firmele selectate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Aici au fost primite oferte de la opt asocieri, printre care figurează și Alpenside SRL.

Lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor începe anul acesta, la un tronson între Braşov şi Cristian, la 13 ani de la lansarea proiectului. Ministerul Transporturilor a anunţat luna aceasta că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie. Tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov este împărţit în cinci sectoare, sectoarele 1 şi 5 fiind cele dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, în lungime totală de 10 kilometri. Ministrul Transporturilor spune că raportul de atribuire pentru centura Comarnic a fost semnat săptămâna aceasta şi urmează să se desemneze câştigătorul.

”Sper să nu avem contestaţii. La Buşteni urmează în perioada următoare. Deci, ce a fost deblocat timp de doi ani uitaţi că se deblochează acum”, a susţinut ministrul Transporturilor. Desemnarea arbitrară a unor constructori de către CNAIR în proceduri netransparente, incorecte, fac însă foarte probabile contestațiile.

În cazul lotului 5 din Comarnic Brașov Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate în două rânduri firmei Strabag care a contestat desemnarea firmelor Alpenside-Specialist Consulting drept câștigătoare. Cu toate acestea,  CNAIR a insistat să desemneze câștigătoare tot asocierea Alpenside-Specialist Consulting.

Presa buzoiană a relatat în  anii trecuți că firma Util Construct Plus, rebotezată ulterior Alpenside, a fost reclamată de către Curtea de Conturi Buzău la DNA ca urmare a faptului că se angajase să facă lucrări de deszăpezire de sute de mii de euro deși nu avea utilajele necesare.

Guverne PSD și mulți miniștri ai Transporturilor au insistat ani la rând pentru realizarea acestui proiect, încercând inclusiv să obțină finanțare europeană pentru demararea lucrărilor. Comisia Europeană s-a opus acestei inițiative românești din cauză că autostrada nu se află pe niciun coridor european.

În ciuda obiecțiilor europene, a solicitărilor mediului de afaceri, dar și a avertizărilor publice transmise de fostul președinte Traian Băsescu fostului ministru Ioan Rus (”Deja s-au produs acte de corupție!”), Guvernul Ponta a insistat să impună acest proiect pe agenda de finanțare europeană.

Singurul rezultat concret: Master Planul de Transport nu a primit, timp de 2 ani și jumătate, avizul Comisiei Europene, România pierzând din această cauză posibilitatea accesări fondurilor europene.

Sursa: cursdeguvernare.ro

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>