Ultima ora
Publicat: duminică, 16 februarie 2014

Elevii devin ambasadori pentru o planetă curată prin competiţia naţională Fabrica de aer curat

Junior Achievement Romania şi Mega Image deschid înscrierile pentru cea de-a doua ediţie a unei competiţii naţionale de educaţie ecologică pentru elevi de gimnaziu.
Profesori si elevi din toata tara vor concura pentru titlul Fabrica de aer curat, contribuind la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, prin comportament responsabil si evenimente de mediu in comunitate.
Clasa si scoala care vor reusi sa aduca cea mai mare reducere totala de emisii de CO2 vor fi premiate in cadrul evenimentului Business Hall of Fame 2014.

Pana pe 21 februarie, clasele de gimnaziu se pot inscrie pe www.jaromania.org, prin intermediul unui profesor coordonator, in competitia nationala Fabrica de aer curat. Toti participantii vor avea acces gratuit la activitati educationale si training, care sa ii pregateasca pentru a deveni consumatori mai responsabili de resurse si a reduce impactul negativ asupra mediului inconjurator generat de amprenta individuala de carbon.

Pe parcursul competitiei, elevii vor invata despre fenomenul de incalzire globala si masurile eficiente de protectie a mediului inconjurator. Clasele vor aplica apoi in practica cunostintele dobandite si vor acumula puncte pentru scoala lor prin: derularea de actiuni de economisire a resurselor in viata de zi cu zi; luarea de decizii inteligente impreuna cu familia privind consumul produselor si organizarea de evenimente ecologice in comunitate (de exemplu: plantarea de puieti de copaci, colectarea selectiva si reciclarea unor diferite tipuri de deseuri, actiuni de ecologizare a unor zone sau obiective locale).

„La Mega Image sustenabilitatea face parte din viziunea noastra, din modul in care am ales sa ne desfasuram activitatea. Dorim sa protejam viitorul clientilor, angajatilor si comunitatilor din care facem parte, iar in acest sens platforma „Fabrica pentru un viitor curat” sustine proiecte de reducere a efectului amprentei de carbon asa cum este si proiectul „Fabrica de aer curat” organizat de Junior Achievement Romania” a declarat Irina Fosa, Manager Proiect Mega Image.

In anul scolar 2012-2013, competitia a implicat 123 de profesori, 6.228 de elevi din 102 scoli si 78 de localitati, participantii reusind sa economiseasca 674,5 tone de CO2.
Editia de anul acesta a competitiei isi propune sa implice cel putin 7.000 de elevi de gimnaziu care sa raspunda in mod activ provocarii de a economisi echivalentul anual a 6.459 tone de CO2 si a deveni eroi de mediu in comunitatea lor.

Astfel, prin aceasta initiativa educationala, initiatorii proiectului vor contribui la dezvoltarea inteligentei ecologice a elevilor si la valorificarea potentialului lor de a genera schimbari pozitive in comunitate, prin stimularea adoptarii unui comportament prietenos fata de mediul inconjurator.

Proiectul Fabrica de aer curat este derulat, pentru al doilea an consecutiv, de Junior Achievement Romania si Mega Image si include 3 componente care imbina partea teoretica cu cea practica:
program la clasa (Resursele) care include exemple accesibile din comunitate si mediul inconjurator despre resurse si cum pot fi folosite acestea in mod economic si ecologic;
competitie nationala;
activitate educationala speciala – Laboratorul de energie verde – propusa spre derulare in cadrul Saptamanii Sa stii mai multe, sa fii mai bun! (7-11 aprilie 2014), prin care elevii vor realiza, lucrand in echipa, afise pentru descrierea unui magazin care foloseste eficient energia verde.
Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit, a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip „learning by doing” se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, institutiile de invatamant si sunt sustinute financiar si cu consultanta de catre comunitatea de afaceri.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>