Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

EUROBAROMETRU: Românii, printre cei mai nemulțumiți europeni la capitolul punctualitatea trenurilor de călători

Nu mai puțin de 32 la sută dintre români sunt nemulțumiți sau foarte nemulțumiți de gradul de siguranță personală din trenuri și 26 la sută au acest sentiment în legătură cu gările, relevă un sondaj Eurobarometru dat publicității în decembrie la Bruxelles. Singurele țări în care situația se prezintă mai îngrijorător din acest punct de vedere sunt Polonia și Bulgaria.

Românii se află pe locul 23 în UE din punctul de vedere al frecvenței cu care utilizează transportul feroviar, 80 la sută dintre ei afirmând că merg cu trenul mai rar decât o dată pe lună, această proporție fiind mai mare doar în Spania (88 la sută), conform Agerpres.

Proporția românilor care afirmă că merg cu trenul în cele mai multe zile este de 3 la sută. Românii se situează pe penultimul loc în UE, după Polonia, în ceea ce privește gradul de nemulțumire privind conexiunea transportului feroviar cu alte moduri de transport, nu mai puțin de 28 la sută dintre ei decla­rându-se ”mai degrabă nemulțumiți” și ”foarte nemulțumiți” din acest punct de vedere.

În ceea ce privește gradul de satisfacție pentru serviciile oferite în gări, 49 la sută dintre români se declară mai degrabă nemulțumiți și foarte nemulțumiți, la fel ca și cehii, dar mai puțin decât în Bulgaria (51 la sută), Slovacia (52 la sută), Ungaria (54 la sută) și Polonia (62 la sută).

Românii se numără printre cei mai nemulțumiți europeni și în ceea ce privește curățenia și modul în care sunt întreținute facilitățile din stații, 56 la sută dintre ei având o opinie negativă asupra acestui  aspect.

disponibil la http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_326_en.pdf

Studiul, în detaliu

Conform sondajului, 58% dintre europeni sunt mulțumiți de serviciile de transport feroviar din țara lor. Totuși, relativ puțini europeni călătoresc cu trenul. În unele țări, numărul utilizatorilor care consideră cumpărarea biletelor o operațiune extrem de complicată este îngrijorător de mare. În plus, aproximativ 19% dintre europeni nu călătoresc cu trenul din cauza problemelor de accesibilitate. Persoanele cu mobilitate redusă s-au plâns, în special, de proasta accesibilitate a vagoanelor și a platformelor, precum și de faptul că, în momentul planificării călătoriilor, nu găsesc informații referitoare la accesibilitate.

Vicepreședintele Comisiei Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat: „Numai un sfert dintre călătorii din UE utilizează trenul în mod regulat. Este insuficient. Trebuie să facem transportul feroviar mai atrăgător, iar acest studiu ne-a arătat foarte clar în ce direcții sunt necesare măsuri. De exemplu, este inacceptabil faptul că în unele țări este atât de complicat să cumperi bilete de tren. Alegerea unui tren trebuie să fie la fel de rapidă și de ușor de realizat ca scoaterea automobilului din garaj.”

Acest studiu reprezentativ, care luat în considerare opiniile a 26.000 de europeni, a fost realizat cu scopul de a analiza nivelul de satisfacție, în rândul călătorilor din UE, cu privire la serviciile interne de transport feroviar, inclusiv trenurile propriu-zise, gările și accesibilitatea pentru persoanele cu mobilitate redusă. Studiul continuă un sondaj similar realizat în 2011.

Rezultatele anchetei confirmă faptul că trebuie depuse mai multe eforturi pentru ca transportul feroviar să devină un mod de transport atractiv pentru clienți. În ianuarie 2012, Comisia a prezentat cel de-al 4-lea pachet feroviar, care cuprindea propuneri ambițioase vizând deschiderea pentru concurență a serviciilor interne de transport feroviar de călători.

În ceea ce privește ușurința de a cumpăra bilete, nivelul general de satisfacție nu s-a îmbunătățit din 2011 până în prezent (78% dintre cetățeni se declară satisfăcuți), existând totuși îmbunătățiri semnificative în Austria și Grecia (o creștere cu 14 și, respectiv, 10 puncte procentuale). Nemulțumirea a crescut însă îngrijorător în Italia, Danemarca și Slovenia (cu peste 10 puncte procentuale în toate aceste țări).

Nivelul satisfacției cu privire la furnizarea de informații în timpul călătoriilor cu trenul, în special în caz de întârzieri, a rămas insuficient (sub 50% dintre cetățeni se declară mulțumiți de acest aspect). Ratele cele mai ridicate de satisfacție se regăsesc în Marea Britanie (70%), în Finlanda și în Irlanda (68% și 62%). Ratele cele mai ridicate de nemulțumire au fost înregistrate în Franța (47%) și în Germania (42%).

Cel de-al 4-lea pachet feroviar conține propuneri care vor permite crearea unor sisteme comune de informare și a unor sisteme integrate de emitere a biletelor.

Fiabilitatea

Nivelul cel mai ridicat de satisfacție privind punctualitatea și fiabilitatea a fost înregistrat în Irlanda, Letonia, Austria și Marea Britanie (peste 73%). Cei mai nemulțumiți cetățeni sunt cei din Italia (44%), Germania (42%), Polonia (40%) și Franța (39 %).

Frecvența satisfăcătoare a trenurilor este esențială în atragerea călătorilor — sincronizarea este un factor esențial care afectează deciziile consumatorilor de servicii de transport. În general, 59% dintre europeni sunt mulțumiți de frecvență. Italia și Europa centrală / de sud-est au cel mai scăzute rate de satisfacție.

Propunerile din cadrul celui de-al 4-lea pachet feroviar menite să întărească poziția administratorilor de infrastructură ar consolida administrarea rețelei feroviare și ar îmbunătăți gradul de fiabilitate.

În conformitate cu noua politică a UE în materie de infrastructură, UE investește 26 de miliarde euro în sprijin financiar pentru proiecte de transport paneuropene, mai ales în domeniul transportului feroviar, pentru a construi legăturile transfrontaliere care lipsesc, pentru a elimina blocajele și pentru a face rețeaua mai inteligentă.

Accesibilitatea

Doar 37% dintre europeni sunt mulțumiți de accesibilitatea generală în gări pentru persoanele cu mobilitate redusă. Nivelul de satisfacție este cel mai ridicat în rândul locuitorilor din Marea Britanie (61 %), Irlanda (56%) și Franța (52%). În Germania, Suedia, Italia și Europa de est, ratele de satisfacție sunt sub medie.

Numai 46% dintre cetățeni sunt mulțumiți de accesibilitatea platformelor (40% de cea a vagoanelor), iar procentul de satisfacție este și mai mic în ceea ce privește informațiile furnizate înaintea călătoriei cu privire la accesibilitate (39%) sau la asistența pentru persoanele cu mobilitate redusă (37%). Procentajele scad și mai mult atunci când respondenții sunt direct implicați (43% sunt satisfăcuți de accesibilitatea platformelor și 37% de accesibilitatea vagoanelor).

Aspectele privind accesibilitatea sunt esențiale pentru îmbunătățirea cotei modale a transportului feroviar, în special în contextul îmbătrânirii populației europene. 34% dintre respondenții care nu călătoresc niciodată cu trenul au evocat cel puțin o problemă de accesibilitate drept motiv pentru care nu călătoresc cu trenul. Aceasta ar putea însemna că transportul feroviar nu este utilizat de aproximativ 19% din populația UE din cauza unor probleme de accesibilitate.

Soluționarea plângerilor

Satisfacția legată de modul de tratare a plângerilor a crescut, din 2011 până în prezent, cu cifra impresionantă de 11 puncte procentuale — acesta fiind unul dintre primele efectele ale punerii în aplicare a regulamentului privind drepturile călătorilor1. În 4 state membre (Franța, Letonia, Finlanda și Spania), gradul de satisfacție a crescut chiar cu peste 20 de puncte procentuale.

Utilizarea actuală a transportului feroviar în UE

Doar 35% dintre europeni călătoresc cu trenuri interurbane de câteva ori pe an sau mai frecvent, deși 83% dintre ei locuiesc la cel mult 30 de minute distanță de o gară.

32% dintre europeni nu călătoresc niciodată cu trenuri interurbane.

53% dintre europeni nu utilizează trenuri suburbane, deși 31% dintre ei locuiesc la cel mult 10 minute distanță de o gară. Numai 14% dintre cetățeni utilizează trenuri suburbane de mai multe ori pe săptămână.

Automobilele continuă să fie mijlocul de transport predominant în Europa, însă această tendință se modifică: în 2010, europeanul mediu a călătorit cu automobilul aproape 9.500 km — adică cu 100 km mai puțin decât în 2004.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=20884

Publicat de la data ian. 2 2014. Categorii ACTUALITATE, Breaking News.

Zona comentariilor

Meteo în țară

22 iunie 2018, 14:15
 

VSV
Soare
31°C
11 km/h
Perceput de temperatură: 35°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 32%
Vânt: 11 km/h VSV
Rafale de vânt: 11 km/h
UV-Index: 9
Răsarit: 5:31
Apus: 21:04
Prognoza 23 iunie 2018
Zi
 

NNE
Înnourat
21°C
Vânt: 7 km/h NNE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 4
Noapte
 

ESE
Predominant senin
13°C
Vânt: 0 km/h ESE
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 4
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 22-06-2018 Ora : 7 Nr. mesajului : 1 Intre orele : 07:30 si 10:00 In zona : Județul Braşov: Brașov, Făgăraș, Săcele, Tărlungeni, Ghimbav, Hărman, Bod, Hălchiu, Cristian, Șinca, Recea, Sânpetru, Mândra, Voila, Șercaia, Hârseni, Viștea, Părău, Lisa, Beclean, Sâmbăta de Sus, Drăguș;Județul Covasna: Întorsura Buzăului, Sita Buzăului, Barcani;Județul Harghita: […]
  • Atentionare meteorologica
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 21-06-2018 Ora : 14 : 00 Nr. mesajului : 1 Intervalul : Interval de valabilitate: 22 iunie, orele 06 – 23 Zonele afectate : conform textului și hărții Fenomene : pe arii extinse instabilitate atmosferică accentuată, cantități de apă însemnate Mesaj :      ATENȚIONARE METEOROLOGICĂ   COD GALBENInterval de valabilitate: 22 […]
  • Informare meteorologica
    Ziua/luna/anul : 21-06-2018 Ora : 14 : 00 Nr. mesajului : 2 Intervalul : 22 iunie, ora 16 – 23 iunie, ora 10 Zonele afectate : conform textului Fenomene : perioade scurte de timp cu instabilitate atmosferică accentuată Mesaj : INFORMARE METEOROLOGICĂInterval de valabilitate: 22 iunie, ora 16 – 23 iunie, ora 10Fenomene vizate: perioade […]

Loto

Horoscop

  • 107.764 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team