Ultima ora
Publicat: marți, 09 mai 2017

Firea: Pregătim o updatare a vechiului studiu de fezabilitate pentru Canalul Dunăre-București

Primarul general Gabriela Firea a anunțat, marți, că în cadrul primăriei se lucrează în prezent la o actualizare a vechiului studiu de fezabilitate pentru realizarea Canalului Dunăre – București.

„Am vorbit deja și sper să depășim nivelul discuțiilor, pentru că pregătim acum un studiu de fezabilitate — de fapt o updatare a vechiului studiu de fezabilitate — în ceea ce privește un proiect controversat, dar extrem de important, început în perioada comunistă, dar care a fost demarat tot cu banii românilor. Deci, nu mai contează în ce epocă istorică, politică ne aflam, câtă vreme banii românilor s-au dus către acest obiectiv, mă refer la proiectul Canalul Dunăre-București”, a precizat edilul șef, la forumul ”Fonduri europene. 2017 — un nou început”, găzduit de Camera de Comerț și Industrie a României.

Corina Crețu, comisarul european pentru politică regională, prezentă la eveniment, a declarat că în acest caz sunt necesare o argumentare solidă, precum și prezentarea unui punct de vedere oficial.

„În legătură cu canalul Dunăre-București, acesta nu a fost prevăzut în niciun plan până acum și nici nu am primit această propunere, dar am spus în ultima noastră întâlnire că am putea — dacă ați avea o argumentare solidă și ne-ați trimite oficial — ne-am putea gândi dacă am putea ajuta cu un studiu de fezabilitate, un studiu de fezabilitate modern”, a spus ea.

Pe 16 octombrie 2016, Gabriela Firea s-a întâlnit cu specialiști în domeniul serviciilor de consultanță în infrastructură pentru a discuta despre posibilitatea reluării lucrărilor la proiectul „București — Port la Dunăre”.

„Îmi doresc ca, în urma acestei întâlniri, să tragem o concluzie în ceea ce privește utilitatea, funcționalitatea și avantajele acestui proiect, dar și să stabilim pașii pe care îi avem de urmat pentru continuarea și finalizarea acestei investiții. Vreau să continuăm acest proiect, să preluăm responsabilitatea realizării lucrărilor în București, iar investiția să devină o prioritate pentru Capitală. După discuțiile pe care le vom avea cu reprezentanții unităților administrativ teritoriale responsabile și după întocmirea documentației necesare, vom putea demara procedurile pentru obținerea cofinanțării proiectului din fonduri UE”, explica atunci Firea.

Directorul IPTANA (fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene), Cornel Martincu, arăta, la momentul respectiv, că investiția a fost realizată până în anii 1990 în procent de aproximativ 70%. Din cauza stagnării și abandonării acestor lucrări, în prezent ele s-au degradat sau au fost distruse în bună măsură, stadiul de realizare fiind de 50%.

Sursa: AGERPRES

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>