Ultima ora
Publicat: vineri, 22 martie 2013

Florentin SCALEŢCHI: INTEGRAREA ÎN SPAŢIUL SCHENGEN – UN OBIECTIV RATAT ŞI O MIZĂ ELECTORALĂ

 

            Odată cu intrarea cu drepturi depline în U.E., la 01 iunie 2007, România a avut ca obiectiv imediat intrarea în spaţiul Schengen, un ţinut în Europa lipsit de vămi şi graniţe, în care circulaţia persoanelor, dar şi cea a mărfurilor, se face mult mai rapid, fără impedimentul staţionărilor interminabile la punctele de frontieră.

            Suntem după întâlnirea din 6 martie 2013, când s-a ţinut Consiliul JAI, unde s-a ratat din nou intrarea, dar asta s-a întâmplat totuşi în 2013, la şase ani de când tot ne propunem să ne integrăm şi nu mai reuşim, deoarece de fiecare dată, cineva, din occidentul bogat şi prosper, ne închide uşa în nas, spunându-ne că nu suntem pregătiţi, pentru că  nu luptăm cu corupţia, că românii, vezi Doamne, vor invada piaţa muncii, iar comunităţile minorităţii romme i-au disperatdeja prin prezenţa lor în aceste ţări. Cu fiecare zi ce trece, românii încep să devină uşor eurosceptici văzând că de fapt accesul în acest club select nu le-a adus cu adevărat schimbări în viaţa lor proprie. Ei sunt tot la fel de amărâţi, chiar mai săraci, mai nesiguri de subzistenţa zilei de mâine, cu facturi tot mai mari la utilităţi, dar cu extraordinar de puţini bani în buzunar, chiar dacă oferta magazinelor este mai mult decât generoasă.

            Dacă ar fi să fim corecţi cu noi şi să ne asumăm erorile şi greşelile făcute de politicienii noştri, nu am pretinde partenerilor din U.E. să ne primească în acest spaţiu atâta timp cât, onor fostul ministru al justiţiei, Monina Macovei, a încheiat capitolul JAI înainte de integrarea în U.E. la sfârşitul anului 2006, cerând monitorizarea, pe termen nelimitat, prin Mecanismul de Cooperare şi Verificare  a României – aşa-numitul MCV.

            Să-ţi pui întrebarea de ce nu ne primesc în spaţiul Schengen cînd noi ştim că, de cel puţin trei ani, suntem pregătiţi tehnic pentru aderare, cheltuindu-se peste 1 miliard de euro pe tehnologie şi pregătire profesională, pare cel puţin ipocrit, atâta timp cât, de fiecare dată câte o ţară a U.E., la început Franţa, apoi Olanda, Finlanda şi acum Germania, poate invoca MCV-ul în care Comisia de monitorizare la rândul ei poate să facă orice fel de referiri, mai mult şi mai puţin reale, bazate pe informări nu tocmai adevărate, primite pe căi oculte !

            Este total incorect – dar, până la urmă, ce mai este corect în lumea asta !?! –  ca în timpul jocului să adaugi, ab initio, tot felul de cerinţe pe zona Justiţiei, cerinţe care nu se regăsesc în criteriile pentru aderare. Sigur că vom avea mereu o mare problemă dacă reclamăm la marile cancelarii europene o lovitură de stat, că statul de drept este atacat în instituţiile sale fundamentale precum Curtea Constituţională, că s-au făcut fraude la referendumul pentru demiterea Preşedintelui cu peste două milioane de voturi, că de un an de zile se tergiversează numirea Procurorului General şi Procurorului şef DNA, şi exemplele de „jalbe în proţap la Înalta Poartă pot continua, toate fiind nişte pâre mincinoase, dăunătoare şi distructive pentru România !!

            Cât timp vom avea un limbaj dublu  – unul mincinos pentru partenerii noştri europeni şi unul de parteneriat cu partidele care au câştigar alegerile parlamentare, să nu ne aşteptăm la acces în spaţiul Schengen, căci nu vom fi pregătiţi niciodată !

            Organizaţia pentru Apărarea Drepturilor Omului (OADO), în urmă cu doi ani, la cererea Comisiei Europene, a făcut o expertiză pentru a identifica gradul de pregătire pentru acces în spaţiul Schengen. Concluziile experţilor OADO, care atestau că România întrunea încă de atunci toate criteriile tehnice de integrare, au fost puse la dispoziţia tuturor factorilor de decizie europeni şi Parlamentului European, care a dat două rezoluţii de confirmare a faptului că România a îndeplinit toate criteriile cerute pentru a accede în acest spaţiu. Totuşi, din motive politice şi numai politice, nici acum nu suntem agreaţi de cei care conduc cu adevărat U.E.

            În mod greşit, fie la noi acasă, dar de cele mai multe ori în diverse ţări europene, accesul în Schengen al României şi Bulgariei a fost şi continuă să fie o miză electorală, care ne opreşte la porţile Europei. Suntem o ţară cu drepturi depline în U.E., dar, prin decizii politice repetate, nu ne putem integra. Cred că, totuşi, până nu vor exista altfel de relaţii între reprezentanţii noştri şi cei ai ţărilor partenere, altele decât cele instituţionale, cât timp nu vom avea un lobby puternic în cancelariile care încă sunt reticente în a ne accepta cererile şi dorinţele naţionale, vom române pe tuşă, mereu în aşteptare şi cu noi cerinţe de îndeplinit, care mai de care mai bizare.

            Rămânem cu speranţa că vom fi acceptaţi, totuşi, la un moment dat, însă numai dacă în interiorul ţării vom avea o concordie naţională şi nu o luptă politică permanentă, neproductivă pentru această naţiune !

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>