Ultima ora
Publicat: joi, 13 februarie 2014

FORT: Introducerea accizei la carburanţi poate fi evitată dacă se doreşte…

Federaţia Operatorilor Români de Transport consideră că introducerea accizei suplimentare la carburanţi nu demonstrează altceva decât incapacitatea institutională a României de a aplica soluţii reale în ceea ce priveşte creşterea veniturilor la bugetul de stat, informează un comunicat de presă al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Prezentăm comunicatul de presă al FORT pe acest subiect:
„Guvernul alege solutia rapida si confortabila – un nou bir in loc sa puna la treaba institutiile statului si sa insanatoseasca economia aducand bani la buget.
Inca din 2010 patronatele din transporturi au solicitat introducerea sistemului de returnare a unui procent din acciza pentru transporturile comerciale dupa modelul practicat cu succes in multe tari Europene.
Prin acest sistem este descurajata utilizarea carburantilor de provenienta indoielnica asigurandu-se concurenta loiala in piata de transport.
Influenta pozitiva in buget a acestei masuri este estimata de FORT la peste 300 mil. lei in primul an de la aplicare dar dublata in urmatorii doi ani.
Astfel daca incepand cu 1 Martie 2014 transportatorii recupereaza un procent de 0,6 lei/litru din valoarea accizei actuale, pana la data de 1 Martie 2015 bugetul de stat primeste o infuzie de 300 mil. Lei, iar pana in 1 Martie 2017 anual inca 1 300 mil. lei printr-o crestere anuala succesiva.
O alta masura propusa de Federatia Operatorilor Romani de Transport si transmisa Guvernului si Ministerului de Finante in nenumarate randuri este fiscalizarea transportului de pasageri prin dotarea obligatorie cu case de marcat electronice fiscalizate astfel incat fiecare pasager sa primeasca un bon fiscal corespondent calatoriei efectuate.
Aceasta masura vizeaza o simpla modificare a normelor de aplicare a codului fiscal prin mentinerea exceptiei doar pentru transportul public pe baza de abonamente sau cel desfasurat in interiorul unei localitati.
Din pacate nici propunerea in cauza nu a fost luata in calcul de Guvern cu toate ca influenta pozitiva in bugetul de stat este estimata aproximativ la 200 mil. lei anual.
FORT solicita in mod public Guvernul Romaniei aplicarea masurilor ce se impun in lupta cu pieta neagra a carburantilor, fiscalizarea transportului de pasageri si transportul ilicit de persoane cu autoturisme, zona in care actioneaza la nivel national o retea de peste 1 500 de persoane fizice ce produc o paguba bugetului de stat de alte 250 mil. lei. In acest sens, ordonanta ce promitea modificarea Legii 38 si sanctiuni pentru persoanele fizice ce desfasoara activitati de transport ilicit este plimbata de 2 luni intre Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne fara ca cineva sa o promoveze.
Masura de introducere a unei noi accize nu face altceva decat sa scada incasarile la bugetul de stat pe fondul cresterii alimentarilor din economia subterana respectiv din cauza alimentarilor in afara tarii.
Orice crestere in zona costurilor operationale este in masura sa dezechilibreze si mai mult piata de transport scazand nivelul sigurantei rutiere, pregatirii profesionale si dotarii tehnice”.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>