Ultima ora
Publicat: luni, 13 ianuarie 2014

InfoCons te informează: Tot ce trebuie să ştii despre reduceri!

În luna ianuarie încep reducerile la haine şi încălţăminte; înainte de a pleca la cumpărături, citeşte informaţiile de mai jos!

Vânzătorii utilizează tot felul de tactici pentru a atrage clienţii. Totuşi, există anumite reguli pentru protejarea consumatorilor în cazul vânzărilor cu preţ redus.

Ce sunt de fapt vanzarile cu pret redus?

Este un tip de vânzare care se face în condiţii excepţionale pentru o perioadă limitată.Vânzările cu preţ redus pot lua multe forme. Condiţiile pot varia de la primirea unor produse în plus pentru acelaşi preţ sau oferirea unui produs gratuit atunci când sunt achiziţionate mai multe produse de acelaşi fel, la alte tipuri de reduceri de preţ.

Există mai multe feluri de vânzări cu preţ redus:

1.Cadourile publicitare

Cadourile pot fi plasate pe ambalaj, în interiorul acestuia sau lângă produs. Trebuie distinse două tipuri de cadouri:

a) Cadouri gratuite. Sunt permise dacă nu sunt subordonate unei obligaţii de cumpărare.

b) Cadouri legate de o obligaţie de cumpărare. Acestea sunt în principiu interzise, cu excepţia cazului când sunt identice cu produsele care fac obiectul vânzării (vânzarea cu prime).

2. Cupoanele de reducere

Acestea permit achiziţionarea produselor la un preţ mai redus în momentul înmânării cupoanelorvânzătorului. Cupoanele sunt distribuite în diferite moduri: în ziare şi reviste, pe Internet, pe ambalajul produselor, trimise prin poştă consumatorilor care au achiziţionat produse similare, distribuite pe stradă etc.

Cuponul ar trebui să precizeze condiţiile ofertei, precum:

•    valoarea financiară pe care o reprezintă;

•    bunurile sau serviciile vizate;

•    punctele de vânzare unde poţi prezenta bonul;

•    data de expirare a valabilităţii bonului;

•    identitatea emitentului.

3. Reducerile de preţ

În afară de preţurile reglementate, vânzătorul dispune de o mare libertate în stabilirea preţurilor. Le poate mări sau diminua după cum doreşte. Totuşi, dacă reducerile de preţuri nu sunt supuse ele însele unei autorizări, vânzătorul trebuie să respecte nişte condiţii de fond şi de formă în anunţul acestor reduceri.

4. Vânzările de soldare

Sunt vânzări accelerate ale produselor aflate pe stoc, la preţ redus. Vânzările de soldare au loc de două ori pe an, pentru o durată determinată.

5. Vânzările de lichidare

Reprezintă o vânzare accelerată, la preţ redus, a unei părţi sau a întregului stoc, care nu este autorizată decât în circumstanţe speciale şi este strict reglementată.

Sursă:

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>