Published On: joi, Sep 14th, 2017

La salonul auto IAA din Frankfurt, Delphi va expune soluții de mobilitate care fac lumea mai sigură, mai ecologică și mai interconectată

Share This
Tags

Delphi în Pavolionul 5.1, stand B06; Iată o scurtă prezentare a ceea ce va expune Delphi la cea de-a 67-a ediție a IAA din septembrie:

Sistem de conducere autonomă

La IAA, Delphi va prezenta platforma sa de conducere autonomă – Centralized Sensing, Localization and Planning (CSLP) și va arăta cum alege cea mai rapidă cale pentru a face un progres în domeniul conducerii autonome, de o manieră sigură. Delphi a anunțat recent unele parteneriate cheie pentru a accelera dezvoltarea unor soluții de vehicule autonome, viabile din punct de vedere comercial.

În mai, BMW Group, Intel și Mobileye au prezentat Delphi ca partener de dezvoltare și integrator de sisteme pentru Platforma lor Autonomă de Conducere. Această colaborare are scopul de a integra și industrializa nivelul 3 – 5 de tehnologie de conducere autonome pentru diverse echipamente auto originale (OEM) și de a începe producția în serie până în 2021. Delphi a pus deja la dispoziție grupului BMW un prototip de platformă de calcul și lucrează cu Intel și Mobileye în domeniul percepției, fuziunii senzorilor și calculului automatizat de înaltă performanță pentru condus.

În iunie, Delphi a anunțat un parteneriat comercial cu Transdev, un furnizor de top la nivel mondial în domeniul serviciilor de mobilitate, pentru a dezvolta un sistem global de transport complet automatizat, de tip mobility-on-demand (AMoD). Sistemul va folosi Transdev Universal Routing Engine (URE) și platforma CSLP a companiei Delphi, pe care aceasta o dezvoltă în parteneriat cu Mobileye. Transdev și Delphi vor începe să colaboreze pe programe pilot în Paris-Saclay și Rouen (Normandia) Franța, ca un prim serviciu de mobilitate din UE, la cerere, fără conducător și pe un drum public. Delphi și Transdev vor împărtăși cunoștințele despre sistemele AMoD pentru a dezvolta vehicule complet autonome, o soluție de infrastructură pentru vehicule fără șofer (DVIS) și o infrastructură cloud pentru a sprijini sistemul comercial AMoD, care poate opera la nivel mondial.

Creierul sistemului de conducere autonomă se află în Multi Domain Controller (MDC) – decizii critice sunt luate de acest controler. Controlerul de tip multi-domain de la Delphi combină multiple sub-sisteme electronice sau domenii dintr-un autovehicul într-un sistem unic și puternic de control. Această putere de calcul performantă a controlerului multi-domain permite vehiculelor automatizate să gestioneze rapid și eficient cantități uriașe de date complexe necesare pentru buna funcționare a caracteristicilor automatizate.

Delphi consideră că are partenerii ideali pentru a livra platforma autonomă de conducere – Centralized Sensing Localization and Planning (CSLP) până în 2019.

Arhitectura RACam a satelitului ADAS

Sistemul satelit ADAS Next-Gen al lui Delphi, primul din industrie, care va fi prezentat la IAA, asigură o arhitectură sigură pe viitor, mai eficientă decât sistemele competiției. Cu RACam, sistemul combină tehnologia radar și cu camere în interiorul unui vehicul pentru a asigura un câmp vizual mai larg, o capacitate îmbunătățită de analiză a diverșilor senzori, pentru a crește disponibilitatea sistemului în condiții nefavorabile de vreme și pentru a asigura avantaje de compactare/stil.

Arhitectura satelitului cu RACam preia senzorii ADAS existenți, care acționează independent astăzi, și transferă puterea de calcul a fiecărui senzor individual într-un controler de domeniu centralizat. Acest lucru permite crearea unor senzori cu până la 70% mai mici, îmbunătățind flexibilitatea legată de compactare și de stil.

Transfer date de mare viteză

Platformele auto conectate au nevoie de arhitecturi electrice robuste pentru a transfera cantități mari de date, la viteze din ce în ce mai mari. Delphi a semnat recent un parteneriat cu Rosenberger, o companie din domeniul conectivității de mare frecvență (mai 2017) pentru a crește capacitatea de transfer de date de mare viteză și pentru a livra soluții Ethernet auto de mare performanță.

Puterea sistemelor de analiză date – moduri de a profita de valoarea potențială a datelor

Cantitatea de date generată de vehiculele conectate crește pe măsura ce industria auto se îndreaptă spre producția de sisteme automatizate de mobilitate. Delphi a creat o echipă care înțelege această bogăție de date și, mai important, știe cum să le identifice, să le transmită și să le intermedieze. Și, de asemenea, cum să pună valoarea lor potențială în slujba producătorilor auto, furnizorilor, comercianților și, în cele din urmă, a clienților. Colectarea, interpretarea, prioritizarea și ambalarea acestor date legate de autovehicul ajută la reducerea rechemărilor în service, îmbunătățește calitatea lansărilor de produse, permite servicii de mobilitate la cerere, permite actualizarea de programe și ajustările și are potențialul de a sprijini creșterea unei noi industrii a serviciilor conectate din domeniul automobilelor.

Pentru a beneficia de valoarea sistemelor de analiză date, Delphi a creat un ecosistem auto conectat care conferă un avantaj semnificativ sistemelor OEM prin două achiziții strategice a două companii start-up, Control-Tec (noiembrie 2015) și Movimento (ianuarie 2017); de asemenea, a făcut o investiție strategică în otonomo (aprilie 2017). Control-Tec pune în valoare datele în timp real și din cloud pentru a identifica și rezolva problemele – centrul de comandă al Control-Tec va fi prezentat la IAA. Movimento permite actualizări și îmbunătățiri de programe over-the-air (OTA). Volumul de date produs de vehiculele de astăzi este enorm și dificil de gestionat. Otonomo face aceste date anonime, le prioritizează și le ambalează pentru companiile auto pentru a le vinde comercianților – acționând ca ”broker de date” terță parte. Delphi a făcut, de asemenea, o investiție strategică în Valens (mai 2017), o companie de top din domeniul transmisiei de date de mare frecvență pentru a permite dezvoltarea viitorului conținut de infotainment (entertainment și informații), siguranța activă și tehnologia automatizată de conducere. Viziunea Delphi este de a activa „creierul” și „centrul nervos” al vehiculului, prin performanțele din domeniul calculului și arhitecturii electrice. Acest parteneriat ne sporește capacitățile din acest domeniu.

Putere de calcul centralizată

Controler integrat în cabină

La IAA, Delphi va prezenta familia de produse scalabile de infotainment Integrated Cockpit Controller (ICC – controler integrat în cabină) care anunță intrarea pe segmentele de lux, care oferă cea mai bună grafică și experiență a utilizatorului. Acționate de ultima generație de procesoare auto de la Intel, controlerul ICC de la Delphi, cu arhitectura sa modulară a programelor, suportă moduri de interacțiune multiple, integrând în același timp citirile senzorilor atât din domeniul de infotainment, cât și din domeniile de siguranță funcționale. ICC suportă până la 4 afișaje HD, oferind o soluție foarte flexibilă și scalabilă clienților noștri, anticipând scalabilitatea viitoare a sistemelor de control auto. ICC oferă, de asemenea, o îmbunătățire semnificativă a graficii (10x) și a puterii de calcul (5x) în comparație cu sistemele de astăzi de pe piață. Această arhitectură integrată asigură o economie estimată a sistemului de până la 12%, reducându-i în același timp masa cu 33%. Producătorii de automobile care aleg sistemul ICC de la Delphi vor avea flexibilitatea de a combina domenii multiple, precum infotainment, controlul gesturilor, clustere și alte caracteristici de program într-o arhitectură deschisă, în interiorul unui singur controler. Arhitectura ICC asigură izolarea domeniului pentru un alt nivel de performanță al stabilității și certificării siguranței funcționale.

Experiența utilizatorului

Afișaj Multi-Layer (MLD®)

La IAA, Delphi va prezenta de asemenea, sistemul său MLD®, prima experiență 3D din industrie în cabina șoferului, care asigură conducătorilor o experiență personalizată și un sentiment de lux, fără a necesita ochelari speciali și fără a provoca dureri de cap sau alte efecte secundare. Printr-o combinație de software, tehnologii optice și imagistice, este creat un efect 3D, prin utilizarea a două panouri standard TFT-IPS cu un spațiu de aer între ele. O sursă de iluminare din spate foarte eficientă (BLU) este adăugată ca sursă de lumină pentru stiva optică. Imaginile cu adâncime reală vor fi furnizate utilizând o stivă optică de înaltă definiție și o rezoluție mai bună, pentru un text și o grafică mai clare și un adevărat efect 3D. Indiciile de adâncime oferă un nivel sporit de atenție șoferului pentru un timp de reacție mai eficient. Conducătorii auto pot înțelege rapid informațiile care sunt simple și dinamice, prezentate pe două ecrane. Distragerea atenției șoferilor de la drum este redusă la minimum prin evidențierea informațiilor importante.

 

Sisteme de propulsie avansate

Injecție directă pe benzină la cea mai ridicată presiune pentru reducerea emisiilor

La IAA, Delphi va evidenția două tehnologii pentru reducerea emisiilor motoarele pe benzină. Două tehnologii noi: o evoluție a sistemului GDi creat de Delphi, care va face să fie cea mai mare presiune și cea mai silențioasă producție; și o nouă generație a sistemului Delphi de aprindere prin comprimare a injecției benzinei.

În producție din 2010, sistemul GDi de la Delphi (injecție directă pe benzină) este deja consacrat. Ultima generație, care intră acum în producție la un producător auto european, face încă un pas în față în presiunea prin injecție, precizie și silențiozitate. Noul sistem de producție va opera la o presiune de până la 350 bari și poate opera până la 400 bari fără nicio altă îmbunătățire. O echipă de specialiști de la Delphi lucrează la presiune chiar mai mari, posibil 500 bari pentru următoarea generație de sisteme. Cu injectoarele solenoid Multi-Hole de la Delphi, sistemul asigură o atomizare și pătrundere superioară a combustibilului, ceea ce conduce la emisii reduse de CO2 și particule fine (atât ca masă, cât și ca număr), îmbunătățind și economia de carburant.

Electrificare inteligentă cu tehnologie parțial hibridă de 48 volți 

Până în anul 2025, se prezice că una din 10 mașini vândute la nivel mondial va fi o versiune parțial hibridă. Emisiile de  CO2 ar putea fi reduse cu peste 10%. Tot până în 2025, se preconizează că mașinile hibride de 48 volți vor constitui peste 95% din piața parțial hibridă a lumii și aproximativ o jumătate din toate vehiculele hibride, conform Global Insight IHS. Noua tehnologie parțial hibridă de 48 volți de la Delphi permite electrificarea inteligentă a mașinilor de transport persoane: recucerea emisiilor CO2 cu peste 10%, o reducere semnificativă a noxelor, minimalizând costurile post-tratament, o economie de combustibil îmbunătățită cu până la 15%, 50-79% din beneficiu la 30% din cost în comparație cu sistemele parțial hibride de voltaj mai mare, 10-20% mai mulți cai putere, o funcție start-stop îmbunătățită.

Sistemul de dezactivare a cilindrului care reduce semnificativ emisiile de CO2

Delphi va expune, de asemenea, un sistem de dezactivare a cilindrului care va asigura o reducere cu 8-15% a emisiilor de CO2, în funcție de motor. Funcția Dynamic Skip Fire (DSF®), dezvoltată în colaborare cu Tula Technology Inc., este prima tehnologie de dezactivare a cilindrului motorului complet variabilă din industrie, permițând o nouă abordare în domeniul rafinării, combustiei și hibridizării. Pentru motoare cu turbocompresoare cu patru cilindri eficiente, apar îmbunătățiri la un cost estimat de doar 40€ la sută reducere CO2. Integrarea cu electrificarea parțială permite DSF să livreze o reducere suplimentară de până la 3% a CO2, aducând beneficiile totale ale DSF la un total estimat de 11% pentru motoarele în patru cilindri.

Două tehnologii unice de propulsie pot fi cea mai bună soluție pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon care se potrivesc cu motorul diesel pentru respectarea normelor privind emisiile, performanța și costurile.

Pe calea către electrificare, inginerii Delphi au combinat două tehnologii, Dynamic Skip Fire (DSF) și un hibrid ușor de 48 de volți, într-un prototip Volkswagen Passat cu motor de 1,8 litri, care a redus emisiile de dioxid de carbon cu 13%.

Invertor combinat & convertor DC/DC, soluția mai inteligentă pentru voltaj mare de la Dephi

Respectarea unor standarde de emisii mai stricte obligă producătorii de mașini să se orienteze și mai mult spre electrificare. Prin integrarea invertorului și a funcțiilor convertorului DC-DC într-o singură componentă, Delphi a creat o tehnologie de electrificare de top în industrie, care ajută producătorii de mașini să reducă costul și spațiul, adăugând valoare. Folosită pentru un număr de aplicații, această unitate poate fi utilizată pentru vehiculele electrice și hibride pentru a gestiona sistemele electrice de acționare. Joacă, de asemenea, un rol integrator în funcționalitățile suplimentare făcute posibile de sistemele de electrificare, precum frânarea regenerativă și sistemul de start-stop al motorului. Dar una dintre cele mai importante caracteristici care rezultă din combinarea invertorului cu convertorul DC-DC este adăugarea unei valori excepționale de o manieră ieftină. Aducând la un loc aceste componente, producătorii auto au posibilitatea de a elimina cablajul, furtunurile de răcire, sistemele de conectare și carcasele, reducând masa totală și dimensiunea, integrând în același timp sistemul în mod continuu în vehicul. Astfel, producătorii auto au la dispoziție o tehnologie de top de pe piață cu avantajul unui cost mai mic și a unui produs mai compact. Aceste beneficii fac convertorul combinat și convertorul DC-DC excepțional de atractiv pentru producătorii auto, care privesc electrificarea ca pe un mod de a-și atinge obiectivele stabilite prin asprirea standardelor de emisie.

Comments

comments

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Switch to mobile version