Ultima ora
Publicat: duminică, 08 decembrie 2013

LISTA ABONAŢILOR la serviciile RMGC!

Roșia Montană Gold Corporation. Pe scurt RMGC. Deja celebra companie canadiană care dorește să exploateze aurul de la Roșia Montană a derulat anul acesta contracte prin care a plătit bani grei către acele zone ale societății care pot influența puternic opinia publică. Siteul riseproject.ro a realizat un studiu aprofundat asupra tranzacţiilor RMGC din anul 2013. La loc de frunte pe lista de beneficiari întocmită de Rise Project se numără România TV, televiziunea deputatului PSD Sebastian Ghiţă, care a încasat 1.542.721 lei de la RMGC. ]Asta-i piața publicității. Eu n-am de unde să știu dacă aceste tranzacții (RMGC – RTV) au afectat politica editorială a postului România TV, adresati-vă lor. Eu nu mă ocup de postul TV, nu înțeleg de ce mă sunați pe mine”, a reacționat Sebastian Ghiță la întrebarea RISE Project legată de subiectul în cauză. Conform investigaţiei Rise Project, postul Antena 3 a încasat în 2013 la rândul său 495.936 lei de la RMGC. La acesti bani, se adaugă și alți 580.872 lei primiți de Antena 1 (Antena TV Group) din aceeași sursă. Carla Donciu, directorul de comunicare al postului Antena 3, a comentat scurt această situație. „Bugetele de publicitate allocate de diverse companii trustului Intact nu cumpără opinia, ci expunerea mesajului lor într-un spațiu de emisie reglementat de lege. De asemenea, vreau să reamintesc că Antena 3 este postul de televiziune care a organizat cele mai multe dezbateri pe acest subiect, cu opinii pro și contra”, a spus Donciu. Rise Project susţine că şi o altă firmă apropiată trustului Intact, Global Media Solutions, care este deţinută de fetele lui Dan Voiculescu, a încasat 468.264 lei de la RMGC în 2013. Potrivit dosarului fiscal al RMGC, corporația a plătit publicitate tuturor televiziunilor importante din România. În afară de România TV şi Antena 3, posturile care au luat bani în 2013 sunt: Pro TV (959.414 lei), B1 TV (614.996 de lei), Kanal D (217.978 lei), Prima Tv (175.076 lei), Realitatea TV (75.116 lei), TVR (102.040 lei), Etno TV (12.710 lei), Alba TV (22.780 lei). De asemenea, agenția de știri Mediafax a încasat 13.651 lei. Pe lista de persoane care au încasat bani de la Roşia Montană Gold Corporation se număr şi Ionel Blănculescu, fost ministru în Guvernul Năstase şi consilier al premierului Victor Ponta în momentul de faţă. Prin firma Consultanța și Investiții Financiare SRL, unde deţine 90 la sută din acţiuni, Blănculescu a primit 122.910 lei de la o agenție digitală de PR și publicitate. Aceasta din urmă se numește Republika Interactive și e una dintre casele de lobby angajate de RMGC. Aceasta din urmă a plătit 1.484.699 lei agenției Republika Interactive, care, după ce a facturat această sumă, a transferat banii spre alte entități din propriul grup, precum și spre societatea lui Ionel Blănculescu.

Chestionat de RISE Project, Ionel Blănculescu a avut doar atât de spus: „Toate contractele mele sunt de consultanță, realizați că eu având expertiză în domeniu, lumea apelează la mine. De aceea, eu am multe contracte, dar nu-mi amintesc exact care este obiectul aceluia încheiat cu firma Republika Interactive. Voi verifica”. După două zile, Ionel Blănculescu a revenit, a admis existența contractului său cu agenția, dar a invocat clauze de confidențialitate. „Așa cum are orice contract”, a adăugat consilierul lui Victor Ponta. Rise Project a descoperit că firma Republika Interactive, care administrează campaniile de publicitate online ale RMGC, dar și postările din spațiul virtual românesc favorabile corporației miniere, nu este străină de spaţiul politic. De pildă, Republika Interactive a gestionat și campania electorală a lui Traian Băsescu, pe segmentul social-media, la alegerile prezidențiale din 2009. Agenția se laudă că 6 milioane de români au primit atunci mesajele lui Traian Băsescu pe rețele socializare. Printre beneficiarii importanți ai banilor RMGC se numără sora primarului din Roșia Montană, Eugen Furdui, mai scrie Rise Project. Edilul este președintele filialei PDL din Roșia Montană şi este cel care emite autorizații locale și contabilizează susținerea localnicilor față de proiectul minier din localitate. În același timp, firma Manuel-Inter, deținută de Elisabeta Furdui (sora primarului), a încasat, în 2013, suma de 690.936 lei de la RMGC. „Eu nu am nicio legătură, societatea este din Roșia Montană, nu am habar despre ce sumă este vorba. E problema lor (n.r. a RMGC) cu ce firme își contractează licitațiile. Nu sunt în incompatibilitate, nu am nicio treabă cu familia mea, știu că prestează parte din serviciile de transport. Eu emit autorizații în funcție de avizele care mi se aduc”, a declarat Eugen Furdui, primarul din Roșia Montană. Firma surorii edilului se ocupă cu aducerea zilnică la muncă a angajaților companiei care trăiesc în localitățile învecinate. Academicienii Alexandru Vulpe și Răzvan Theodorescu fac parte din „Grupul Independent pentru Monitorizarea Patrimoniului Cultural din Roşia Montană”. Totodată însă, cei doi sunt plătiţi pe „persoană fizică autorizată” de RMGC pentru servicii de consultanţă. Reputații specialiști au încasat anul acesta câte 14.489 lei fiecare, în conturile Vulpe R. Alexandru PFA și, respectiv, Theodorescu Emil- Răzvan PFA. Alexandru Vulpe a refuzat să comenteze, pe fond, subiectul. „Păi, și ce? Nu pot vorbi acum!”, le-a spus el celor de la Rise Project. În schimb, Răzvan Theodorescu o spune direct: „Eu ofer consultanță RMGC pe acel PFA. Grupul (Grupul Independent pentru Monitorizarea Patrimoniului Cultural din Roşia Montană, n.r.) este total independent și nu are nicio legătură cu consultanța pe care o dau eu, da?”. Din lista celor care au primit bani de la Roşia Montană Gold Corporation nu lipsesc nici consultanţii politici. Este cazul lui Dan Andronic, cel care pe lângă firma de comunicare şi consultanţă D.A. Communication Media, este şi director al ziarului „Evenimentul Zilei”. În 2013, agenția D.A. Communication & Media, patronată de Andronic, a facturat către RMGC servicii în valoare de 420.200 lei. Ulterior, o parte din acesti bani (265.500 lei) au plecat din contul firmei lui Andronic în cel al postului B1 TV – controlat, în acte, de mai multe companii ale familiei Păunescu în asociere cu Sorin Oancea, managerul televiziunii. Tot agenția lui Andronic a mai trimis 131.275 lei, din banii încasați de la RMGC, către editura Tipogrup Press, controlată de ziariștii Mircea Pufu și Ion Cristoiu. Aceasta din urmă este publisher-ul revistei Historia. „Într-adevăr, firma D.A. Communication este și regie de publicitate și, în mare parte, vinde reclamă la EVZ și Capital, dar nu numai. Nu-mi aduc aminte exact cât a luat atunci B1 TV și Historia, sunt contracte bilaterale, oricum. Nu-i nimic ascuns sau în neregulă”, a declarat Dan Andronic.

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>