Ultima ora
Publicat: joi, 28 februarie 2013

Magazinele de fashion, decoraţiuni şi mobilier- expansiune în provincie

În anul 2012, Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din România, a încheiat peste 100 de contracte de închiriere pentru spaţiile sale comerciale, atât de reînnoire a unor angajamente deja existente, cât şi noi acorduri cu retaileri care s-au extins sau care au deschis noi magazine în parcurile comerciale deţinute de ARGO; suprafaţa aferentă contractelor noi sau reînnoite anul trecut reprezintă cca 5% din totalul suprafeţei închiriabile aflată în proprietatea fondului în România, restul suprafeţei rămânând cu chiriaşii existenţi.

În România, ARGO deţine patru parcuri de retail, cumulând o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp.

„Între retailerii care au deschis anul trecut noi magazine în parcurile comerciale ARGO s-au aflat atât branduri de renume (H&M, Natürlich, Zoomania şi Librăriile Alexandria), cât şi retaileri mai mici, dar apreciaţi în comunităţile locale şi care oferă produse competitive pe segmentele lor. Faţă de anii anteriori, 2012 a marcat o oarecare stabilizare în ceea ce priveşte chiriile: per ansamblul centrelor noastre, mediile de preţuri pe diferite categorii de spaţii nu au mai cunoscut oscilaţii precum cele din 2010 sau 2011”, a arătat Graham Kilbane, COO ARGO.

Dintre contractele de închiriere încheiate anul trecut de ARGO, 67% (ca număr) au implicat deschiderea unor noi magazine sau extinderea unor spaţii, în timp ce 33% dintre acestea au presupus reînnoirea angajamentelor anterioare. Retailerii care în 2012 au deschis noi magazine în spaţiile comerciale ARGO sunt în principal din fashion (57% dintre contractele noi), urmaţi de cei din industria de mobilier şi decoraţiuni (17%), zona de food court (9%) etc.
Din totalul contractelor convenite anul trecut, ca suprafață, brandurile de larg renume au contractat în centrele ARGO cca 8.000 metri pătraţi, iar retailerii mici aproximativ 5.500 mp.

Piaţa de retail din România trece printr-o perioadă de revitalizare; de la începutul lui 2013 şi până în prezent, adică în circa o lună -dacă excludem primele zile de început de an- au fost inaugurate minim 15 supermarketuri şi hypermarket-uri aparţinând marilor reţele, atât în Bucureşti, cât şi în diferite alte localităţi din ţară. De asemenea, retaileri de notorietate din alte domenii- mobilă şi decoraţiuni, fashion etc- şi-au anunţat deja intenţia de a deschide noi locaţii, lucru aflat în strânsă legătură cu dezvoltarea parcurilor de retail şi a mall-urilor. „Acest început de an promiţător pentru retail vine în continuarea rezultatelor satisfăcătoare din 2012, când volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de anul 2011, atât ca serie brută (cu 2,9%) cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate (cu 3,3%), după cum a anunţat Institutul Naţional de Statistică zilele trecute. Astfel, cred că putem spune că „ce era mai greu a trecut” în retail, desigur, cu condiţia de a nu apărea diferite surprize negative economice sau politice, pe plan local sau internaţional”, a precizat Graham Kilbane.

Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO) este unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din Europa Centrală şi de Sud- Est, deţinând proiecte ce totalizează peste 340.000 mp GLA. ARGO este un fond închis de investiţii, orientat prioritar către piața de retail. Fondul este administrat de Argo Group Limited (AGL), companie de asset management axată pe piețele emergente. AGL a fost fondată în anul 2000 și administrează active în valoare de 400 milioane de dolari; compania are birouri în Marea Britanie, Cipru, România, Ucraina, Argentina și Singapore și, din 2008, este listată la Alternative Investment Market (AIM) din Londra.
În România, Argo Real Estate Opportunities Fund deţine patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava,  Era Shopping Park Oradea şi, respectiv, Era Shopping Park Iaşi , cumulând o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp. Era Shopping Park este cel mai mare parc de retail din Oradea, având  64.000 mp suprafaţă inchiriabila. Era Shopping Park Iaşi este, de asemenea, cel mai mare retail parc din oraş, cu 80.000 mp spaţii de închiriat(la finalizarea proiectului),. Shopping City Suceava are o suprafaţă inchiriabilă de 47.000 mp, iar Shopping City Sibiu este cel mai mare parc de retail din portofoliul ARGO  şi cel de-al treilea ca mărime din România, cu peste 80.000 mp suprafaţă închiriabilă.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>