Ultima ora
Publicat: miercuri, 27 martie 2013

Metoda englezească pentru o lucrare de licenţă perfectă

Cotidianul „The Guardian” a realizat, împreună cu experţi de la Universitatea Goldsmiths, o listă cu mai multe sfaturi pentru studenţii care trebuie să-şi pregătească lucrarea de licenţă.

Alegerea unui domeniu de interes

Experţii le recomandă studenţilor să-şi aleagă pentru lucrarea de licenţă un subiect de la o materie care le-a plăcut la cursuri. Investigarea unui subiect de care te bucuri cu adevărat va face ca sarcina de redactare a lucrării să nu mai fie copleşitoare.

Alege o abordare şi un titlu pentru lucrare

Experţii le recomandă studenţilor să extindă cercetarea întreprinsă de un alt studiu, să aplice o anumită teorie asupra unor experienţe practice sau să analizeze cu atenţie o idee sau un obiect folosindu-se de o abordare proprie.

Acesta ar trebui să prezinte în mod clar linia anchetei pe care disertaţia o va lua. Dacă te simţi nesigur ar trebui să redactezi un titlu de lucru, provizoriu. Ai putea la fel de bine să compui câteva titluri diferite, fiecare cu o elocvenţă anume, şi să le ai în vedere în timp ce redactezi lucrarea.

Aminteşte-ţi să pui întrebări şi profesorului care te ghidează în redactarea lucrării. Acesta va fi capabil să-ţi ofere sfaturi preţioase, te va ajuta să-ţi finisezi ancheta şi-ţi va sugera anumite lecturi pentru cercetare.

Redactează planul general

Structura generală a unei astfel de lucrări este cea tipică, formată din introducere, cuprins sau corpul principal şi o concluzie. Fiecare dintre aceste trei secţiuni poate fi „spartă” în anumite subsecţiuni.

Astfel, în introducere pot exista subtitluri care să evidenţieze ce anume examinezi prin această lucrare sau cum plănuieşti să faci acest lucru, prin ce concepte, teorii sau studii.

Corpul principal poate fi împărţit pe domenii de cercetare, pe anticiparea problemelor, pe stabilirea argumentului sau temei principale de cercetare sau pe argumente alternative.

Ultima parte a temei ar trebui să includă un rezumat al descoperirilor pe care le-ai făcut, dacă există o soluţie a problemei şi dacă o viitoare cercetare ar putea face şi mai multă lumină în rezolvarea problemei.

Concepe o listă de surse

Atunci când îţi planifici secţiunile lucrării ar trebui să incluzi şi numele unor cărţi şi a paginilor aferente pentru a-ţi fi mai uşor să găseşti informaţia în timp ce redactezi lucrarea. Mai mult, conceperea bibliografiei este esenţială în etapa de planificare a lucrării.

Revizuieşte şi ajustează planul de redactare pe parcurs

În timp ce citeşti şi cercetezi noţiuni-cheie ale anumitor secţiuni ale lucrării, structura şi direcţia planului tău iniţial se pot schimba. Aceasta este frumuseţea de a avea un plan.

Titlul, subtitlurile şi notele de conţinut pot fi schimbate pe parcurs pentru a cuprinde toate ideile înainte ca scrierea propriu-zisă a proiectului să înceapă. Un plan bun te va ţine concentrat şi va pune accentul pe un rezultat final în aceeaşi notă.

Sursa: edu-news.ro

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>