Ultima ora
Publicat: luni, 10 iulie 2017

NIMENI NU-I PERFECT

Spectacolul „Nimeni nu-i perfect” te scoate din spațiu și din timp. Iar asta, credeți-mă, înseamnă mult pentru oamenii prezentului!

În mass-media și în alte ramuri ale Comunicării se știe deja că orice material audio-video care durează mai mult de trei minute e perceput de privitori ca fiind „fără sfârșit” – (la textele lungi nu mai fac referire… Orice depășește două paragrafe e considerat „roman”). Trăim vremuri nerăbdătoare, în care, de fapt, nerăbdarea e la noi. Glisăm ferestrele din telefon cu precizie formidabilă, scriem mesaje din ce în ce mai scurte, avem cozi cu prioritate la fast-food sau gătim la microunde și ne grăbim. Ne grăbim! Nimeni nu-i perfect, nu-i așa?!Ei bine, pe 6 iulie am aplaudat spectacolul „Nimeni nu-i perfect”, la CinemaPro. Pentru cei care încă (?!) nu cunoașteți sala, dacă veți alege spectacolul o să aveți o surpriză plăcută. Fiecare fotoliu este ca o „capsulă” care te separă de vecinii din rând, lăsându-ți spațiu să te relaxezi și să te bucuri de spectacol. Unii folosesc acest spațiu ca să mănânce floricele, singurul aspect care nu s-a asortat cu gândurile mele pentru seara spectacolului. Probabil că asocierea acelui spațiu cu marele ecran al cinematografului și mirosul inconfundabil de floricele au dezvoltat gestul reflex al publicului de a lua în sală pachete cât mai mari cu pop-corn. Eu n-aș putea să mănânc în sală, când pe scenă joacă actori… „de-adevăratelea”.Încă de la începutul serii, cei prezenți sunt informați că spectacolul va dura aproape trei ore. Cum spuneam, pentru anul 2017, „aproape trei ore” pare vreme îndelungată chiar și pentru un spectacol. Însă abia la aplauzele din final îți dai seama că nu numai că ai avut răbdare să vezi un spectacol de trei ore, dar ți-a și plăcut. Mult! Iar acest lucru, fiind din ce în ce mai rar, e cu atât mai prețios!„Nimeni nu-i perfect” de Simon Williams este o comedie regizată de Radu Beligan, în traducerea inspirată a Monei Radu. Povestea este savuroasă: Leonard Loftus (Silviu Biriș), un statistician divorțat care locuiește împreună cu fiica sa adolescentă (Rodica Ionescu) și cu tatăl său (Eugen Cristea) și care scrie romane de dragoste. După mai multe încercări de a publica, reușește să ajungă aproape de tipar cu un roman semnat cu pseudonim. Un apel telefonic de la Editura Love (care publică doar romane scrise de femei) îi garantează chiar și o sumă importantă de bani ca premiu. Problema apare atunci când editorul cărții sale, Harriet Copeland (Andreea Măcelaru Șofron) vrea să o întâlnească pe autoare. Și întâlnirea chiar are loc! În hohotele de râs ale spectatorilor! În finalul spectacolului, Harriet și Leo rămân împreună, abia după ce adevărul este dezvăluit, chiar dacă Harriet știa în tot acest timp că totul a fost o… farsă prin care Leonard a căpătat curaj să-i mărturisească dragostea.Mai știți crizele acelea de râs care se întâmplau în timpul orelor de cursuri? Acelea când îți vine să râzi chiar dacă în jurul tău e liniște? Ei bine, Silviu Biriș, în rolul Leonard, te face să râzi cu lacrimi. Sunt momente în care râde toată sala, dar sunt și altele, în care vei râde doar tu, pentru că cine știe ce replică ți-a produs un declick. Personajul său începe prin a fi un bărbat pe care multe femei l-ar lua acasă: trecut prin viață, îndurerat din dragoste, cu o fată adolescentă și un tată bizar, pare tocmai genul care ar trebui salvat prin dragoste, care n-ar fi capabil să rănească în iubire tocmai pentru că a cunoscut trădarea. În spatele acestui statistician timid se ascunde un om creativ și spontan pe care Leonard îl transferă în personalitatea „femeii” pe care a inventat-o ca pseudonim.
Andreea Măcelaru Șofron este din ce în ce mai frumoasă! În rolul Harriet nu doar că-l face pe Leonard să se îndrăgostească de ea, ci reușește acest lucru și cu jumătatea masculină a publicului din sală. Personajul ei se dezvăluie treptat, oglindind în poveștile pe care le spune pe scenă fragmente din viețile multor femei.
Rodica Ionescu joacă rolul Deedee, o adolescentă care vrea să pară rebelă pentru a-și ascunde firea sensibilă. Deedee îl înțelege pe tatăl său, doar că nu știe cum să-i comunice acest lucru. Mai mult decât atât, ea este și cea care îl face pe Leo să fie pe deplin convins că-și poate da voie să iubească.
Eugen Cristea joacă rolul Tom, tatăl lui Leonard. (Mă întrebam câți din sală își mai amintesc de emisiunea „Feriți-vă de măgăruș!” pe care actorul o realiza în anii ’90 la TVR). Bătrânul (da, au trecut destui ani de la emisiunea aceea…) Tom pozează într-un tată bizar, tocmai pentru că și acesta, ca și DeeDee, se teme să nu-l rănească și mai mult pe fiul său.
„Nimeni nu-i perfect” este un spectacol de la care pleci zâmbind, un spectacol light pentru oamenii cu agendele pline și viețile complicate. Este unul dintre acele spectacole pentru care îți treci telefonul pe modul „silențios” și nu-l verifici din cinci în cinci minute, te cuibărești în fotoliul primitor și te uiți la personajele de pe scenă de parcă ți-ai urmări vecinii în zile care au timp.
Eveline PĂUNA

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>