Ultima ora
Publicat: miercuri, 11 septembrie 2013

Noi măsuri pentru transportul unui volum mai mare de mărfuri pe râurile Europei

Comisia Europeană a anunțat noi măsuri pentru transportul unui volum mai mare de mărfuri pe râurile și canalele Europei. Deși barjele se numără printre mijloacele de transport cele mai favorabile mediului și cele mai eficiente din punct de vedere energetic, în prezent acestea transportă doar aproximativ 6 % din volumul mărfurilor europene în fiecare an. Noile propuneri vizează valorificarea potențialului neutilizat al celor 37 000 km de căi navigabile interioare din Europa. Aceste propuneri vor facilita transportul mărfurilor și vor conduce la continuarea ecologizării sectorului, precum și la încurajarea inovării și la îmbunătățirea oportunităților privind locurile de muncă.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat:

„500 de milioane de tone de marfă circulă deja de-a lungul fluviilor și canalelor noastre în fiecare an. Aceasta înseamnă echivalentul a 25 de milioane de camioane, dar nu este suficient. Trebuie să ajutăm transportului pe căi navigabile să devină pe termen lung un sector de înaltă calitate. Trebuie să eliminăm blocajele care îl împiedică să se dezvolte și să investim în competențele forței de muncă din acest sector”.

Comisia propune acțiuni în următoarele domenii:

Înlăturarea blocajelor

Potențialul de dezvoltare al sectorului este afectat de blocaje semnificative, care constau în ecluze, poduri sau șenale dimensionate necorespunzător și în lipsa unor conexiuni, cum ar fi legătura între rețelele hidrografice ale Senei și ale fluviului Scheldt. Comisia propune îmbunătățirea transportului de mărfuri pe căile navigabile prin modernizarea ecluzelor, a podurilor și a canalelor de navigație. Noul mecanism „Conectarea Europei” și orientările TEN-T acordă prioritate noilor oportunități de finanțare pentru căile navigabile interioare, care sunt de altfel o componentă importantă a șase din nouă coridoare ale rețelei centrale TEN-T.

Ecologizare și inovare

În comparație cu alte moduri de transport terestru, transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic, sigur, aproape lipsit de ambuteiaje și silențios. Comisia va propune măsuri, inclusiv noi standarde pentru motoare, pentru a încuraja investițiile în tehnologii cu emisii scăzute de carbon, precum și pentru a sprijini cercetarea și inovarea.

Conexiuni mai bune cu alte moduri de transport

Se va acorda prioritate îmbunătățirii legăturilor dintre căile navigabile interioare, rețeaua rutieră și cea feroviară, acordând o atenție deosebită conexiunilor în porturile maritime și fluviale. Pe baza reexaminării în curs a serviciilor de informații fluviale, Comisia va face propuneri pentru a îmbunătăți instalațiile de manipulare a încărcăturilor și pentru a reduce formalitățile administrative.

Investiții într-o forță de muncă competentă

Sectorul căilor navigabile se bazează pe o forță de muncă competentă. Noile propuneri ar trebui să genereze o mai amplă recunoaștere a calificărilor forței de muncă și a parcursului profesional al acesteia, să îmbunătățească accesul la locuri de muncă și mobilitatea.

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>