Ultima ora
Publicat: duminică, 15 decembrie 2013

Nou regim fiscal pentru sponsorizări

Contribuabilii persoane juridice care nu isi scad din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizari, pentru acte de mecenat si ca burse private si le pot reporta pentru un anumit numar de ani, potrivit unei recente modificari din Codul fiscal.
Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului (OUG) nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2013 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, de la inceputul anului 2014, sumele acordate ca sponsorizari, pentru acte de mecenat si ca burse private care nu sunt scazute din impozitul pe profit se pot reporta in urmatorii 7 ani consecutivi.

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit. Aceasta prevedere completeaza articolul din Codul fiscal, care va ramane in vigoare anul viitor, potrivit caruia contribuabilii care fac cheltuieli de sponsorizare si/sau mecenat si acorda burse private, toate fiind nedeductibile, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in urmatoarea limita minima:
 3 la mie din cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile nu definesc indicatorul „cifra de afaceri”, aceasta limita se determina potrivit normelor, se mentioneaza in noului act normativ;
 20% din impozitul pe profit datorat.
OUG nr. 102/2013 – modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 – Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15 noiembrie 2013.
Avand in vedere necesitatea intreprinderii unor masuri urgente de sustinere a cresterii economice si de stimulare a investitiilor, in lipsa carora finantarea economiei pe termen scurt si mediu poate fi afectata,
in vederea respectarii angajamentelor referitoare la eficientizarea sistemului fiscal, asumate de Guvernul Romaniei in Scrisoarea de intentie si in Memorandumul tehnic de intelegere incheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International,luand in considerare obiectivul stabilit prin programul de guvernare de crestere a veniturilor bugetare prin largirea bazei de impozitare, in vederea sustinerii cresterii si in scopul asigurarii stabilitatii financiare a economiei nationale, se impune adoptarea unor masuri urgente pentru extinderea sferei de impozitare a constructiilor, cresterea nivelului accizelor pentru unele categor ii de combustibili, precum si utilizarea cursului de schimb din anul anterior si indexarea la indicele mediu al pretului de consum al accizelor ca urmare a scaderii cursului de schimb utilizat pentru determinarea accizelor pentru anul 2014,
tinand cont de necesitatea implementarii masurii care are drept scop solutionarea cazului de incalcare a dreptului Uniunii Europene si pentru evitarea deschiderii procedurii de infringement impotriva Romaniei in materia libertatii de stabilire in caz ul persoanelor juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent,
avand in vedere necesitatea implementarii masurii care are drept scop solutionarea cazului de incalcare a dreptului Uniunii Europene si pentru evitarea deschiderii procedurii de infringement impotriva Romaniei in materia liberei circulatii a lucratori lor si stabilirii aceluiasi tratament fiscal in ceea ce priveste impozitarea veniturilor de natura salariala,
avand in vedere necesitatea sprijinirii contribuabililor care obtin venituri din arenda in sensul eliminarii riscului privind neindeplinirea obligatiilor anuale de declarare a venitului realizat,pentru evitarea situatiilor in care determinarea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice sub forma de arenda se efectueaza prin utilizarea pretului mediu, iar pretul de piata difera substantial de pretul mediu deja stabilit in ainte de inceperea anului fiscal pentru care se aplica,
pentru eliminarea incertitudinilor legate de modalitatea de stabilire a bazei impozabile in cazul veniturilor din activitati agricole este necesara identificarea produselor agricole vegetale si a animalelor pentru care determinarea venitului se realizeaza pe baza normelor de venit, incepand cu anul 2014,
tinand cont de necesitatea asigurarii unui regim fiscal unitar aplicabil veniturilor din premii obtinute de persoanele fizice, ca urmare a practicilor comerciale pentru promovarea produselor/serviciilor din orice domeniu de activitate,
avand in vedere necesitatea compatibilizarii legislatiei nationale cu prevederile directivelor 2008/9/CE si 86/560/CEE, in vederea evitarii declansarii procedurii de infringement pentru impunerea de obligatii suplimentare in vederea rambursarii de TV A catre persoane nestabilite in Romania, ca urmare a deschiderii dosarului EU Pilot 3927/2012/TAXU si angajamentului asumat fata de Comisia Europeana de modificare a legislatiei nationale incepand cu 1 ianuarie 2014,
intrucat este obligatorie respectarea jurisprudentei Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) referitoare la neincluderea in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata a costului asigurarii in cazul contractelor de leasing, respectiv a hotararii pronuntate in Cauza C-224/11 BGZ Leasing sp. z o.o., avand in vedere ca o aplicare a dreptului Uniunii Europene care nu este conforma cu interpretarea data de CJUE incalca, de fapt, insasi norma de drept respectiva, in aprecierea gravitatii incalcarii de catre un stat membru a dreptului Uniunii, Comisia considerand ca incalcarea este mai grava atunci cand, desi existenta o hotara re a CJUE pronuntata in temeiul art. 267 din Tratatul de functionare a Uniunii Europene care clarifica modul in care trebuie inter pretata dispozitia respectiva, statul membru continua sa aiba o conduita contrara normei respective, astfel cum a fost interpretata,
tinand seama de faptul ca neadoptarea masurilor de extindere a bazei de impozitare asupra constructiilor ar conduce la mentinerea unui sistem de impozitare la un nivel redus fata de media europeana,luand in considerare faptul ca procedurile parlamentare pentru aprobarea unei legi nu permit adoptarea in timp util, sub forma unui proiect de lege, a masurilor care au drept scop solutionarea cazurilor de incalcare a dreptului Uniunii Europene, iar adoptarea acestor masuri prin ordonanta a Guvernului in luna ianuarie a anului 2014 nu reprezinta o solutie viabila intrucat din punct de vedere al administrarii fiscale este necesar ca prevederile sa se aplice de la data de 1 ianuarie, pentru a nu exista preved eri tranzitorii in legislatie care sa conduca la recalculari de impozite, respectiv la depuneri suplimentare de declaratii,
luand in considerare necesitatea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei in raport cu Fondul Monetar International, referitoare la redeventele miniere, precum si faptul ca proiectia bugetara pentru anul 2014 este fundamentata si avand in vedere cresterea veniturilor bugetare provenite din redeventele cuvenite statului roman ca urmare a exploatarii resurselor minerale,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>