Ultima ora
Publicat: marți, 30 mai 2017

Oaia: noul brand de țară propus de Ministerul Turismului

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că va schimba brandul turistic – frunza introdusă în mandatul Elenei Udrea va fi înlocuită cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa, potrivit profit.ro.

Marţi, la Parlament, ministrul a explicat că va fi un al doilea brand de țară, întrucât la frunza Elenei Udrea nu putem renunța până în 2020, deoarece ar însemna să restituim Comisiei Europene 850.000 euro, cât a costat respectivul logo.

„Nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”, a explicat minsitrul Dobre.

Potențialii clienți vizați de noul brand sunt, în principal, românii, fie ei din țară sau din disapora, pentru care Miorița reprezintă un simbol național, a mai spus minsitrul:

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României?

În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”

Frunza Elenei Udrea

În mandatul ei la Minsiterul Turismului, Elena Udrea a avut 75 de milioane de euro, nerambursabili, pentru promovarea brandului turistic prin Programul Operaţional Regional, Axa 5, operaţiunea “Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.

Din această sumă, 900.000 de euro au fost alocaţi pentru realizarea brandului turistic, iar alţi 190.000 de euro au fost cheltuiţi pentru spectacolul de lansare a frunzei, la Expoziţia Mondială care a avut loc în iunie 2010 la Shanghai, China.

Ce simbolizează frunza, potrivit prezentărilor de la acea vreme ale ministerului:

  • ar fi trebuit să invite la explorarea “grădinii carpatice”
  • partea verde a frunzei ar trebui să “reflecte geografia României, în special Carpaţii”
  • “Frunza, cu o semnificaţie specială în România. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”

Sursa: cursdeguvernare.ro

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>