Ultima ora
Publicat: duminică, 22 septembrie 2013

Oprescu aruncă vina pe primarii de sector, în ce priveşte dezastrul pistelor de biciclete

Primarul general aruncă vina pentru inexistența pistelor de biciclete pe primăriile de Sector și pe privați, dar spune că va face în cele din urmă piste pe carosabil.

Bd. Uranus va avea, de la inaugurare, pistă de biciclete pe carosabil, a dat asigurări primarul general Sorin Oprescu, la un forum dedicat transportului în Capitală. Totuși, nu se știe când va fi deschis complet circulației tronsonul Piața Victoriei – Vasile Pârvan, cu toate că termenul anunțat de primarul Oprescu, incluisv pentru circulația tramvaielor, era luna iulie. La fel va avea și Calea Victoriei, după ce va fi reconfigurată, conform planurilor anunțate de Primărie. Și lucrările la Calea Victoriei erau programate să înceapă în iulie, dar nu au început.

Oprescu a anunțat și că intenționează să traseze piste de biciclete pe marile bulevarde, pe axele Nord-Sud și Est-Vest ale orașului, pe carosabil. În acest sens, a anunțat Oprescu, a demarat deja studiul intersecțiilor pentru a ști cum trebuie trasate. Această propunere, susținută de primarul Oprescu și în trecut, nemulțumește, însă, reprezentanții ONG-urilor: ‘Realizarea celor doua piste nu este suficientă pentru ca oamenii să fie încurajaţi să meargă cu bicicleta prin oraş. Mersul cu bicicleta, la fel ca orice mod de deplasare, are nevoie de conexiuni rapide între punctul de plecare și cel de destinație. Iar reducerea acestor conexiuni la doar doua direcţii, demonstrează, fără a fi nevoie de un studiu, că proiectul, în aceasta formă, nu poate raspunde nevoilor cetăţenilor”, spun reprezentanții asociației OPTAR.

Primarul General a precizat ca a inceput implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, insa numai acolo acolo unde drama stradala este mare si permite acest lucru, fara ca siguranta participantilor la trafic, in speta a biciclistilor, sa fie afectata.

Pe carosabil: Bulevardul Buzesti – Berzei – Uranus In zone special dedicate: Soseaua Pantelimon – pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala; In paralel cu trotuarul, in cadrul lucrarilor de modernizare a arterelor de circulatie: Bulevardul Liviu Rebreanu – pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale;

Despre pistele vechi, închise de Poliția Rutieră deoarece erau ilegale, pe care Primăria Capitalei a aruncat 10 milioane de euro, Oprescu spune că vina aparține primăriilor de sector, care au autorizat montarea de stații de autobuz sau plantarea de pomi pe acestea.

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>