Ultima ora
Publicat: miercuri, 26 februarie 2014

Parlamentul European reduce emisiile la ţeava de eşapament

Maşinile produse în Uniunea Europeană vor trebui să-şi reducă emisiile de CO2 semnificativ până în 2020, până la 95 g/km. Rămâne de văzut care sunt costurile de proiectare şi posibilităţile financiare ale europenilor de a susţine preţurile viitoarelor autovehicule.

Parlamentul European a votat, marţi, în favoarea noilor reglementări care au ca scop reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până la 95g/km, până în 2020, se arată într-un comunicat de presă al legislativului comunitar. Textul fixează această ţintă, cu o perioadă graduală de inserţie de un an, pentru anul 2020. Prevederile permit, totodată, “super creditele”, prin care maşinile din portofoliul unui producător vor putea compensa alte maşini ale aceluiaşi producător, aplicabile din 2020 până în 2022. Actualizarea legislaţiei trebuie aprobată şi de Consiliul de Miniştri pentru a putea intra în vigoare.

“Acest vot înseamnă că Europa va continua să fie foarte avansată în reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor, ţinta de 95g reprezentând o economie de 15 milioane de tone de emisii CO2 pe an. Cu toate acestea, costul inovaţiei trebuie să fie acceptabil social şi fezabil economic, atât pentru consumatori cât şi pentru producători”, a declarat raportorul Thomas Ulmer (PPE, DE), precizează documentul. Potrivit acestuia, “vor fi introduce noi cicluri de teste care vor reflecta mai bine condiţiile reale de condus”.

Detalii pe focus-energetic.ro

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>