Ultima ora
Publicat: miercuri, 14 iunie 2017

Pasarela CFR Parc Herăstrău: Pisica moartă, în curtea Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti

Încă din anul 2015, Ministerul Transporturilor a informat oficial Primăria Capitalei că va emite avizul de principiu pentru construirea pasarelei pietonale în zona podului de cale ferată din Parcul Herăstrău. Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti nu a transmis nici până astăzi, 13.06.2017, documentația tehnică în baza căreia Ministerul să emită acest document.

Podul de cale ferată din zona Parcului Herăstrău, aflat în administrarea CFR SA, asigură doar infrastructura necesară traficului feroviar, fiind prevăzut conform legislației cu trotuar şi scări tehnologice numai pentru accesul şi deplasarea personalului feroviar autorizat.

In prezent, singura variantă de traversare a Parcului Herăstrău în condiţii de siguranţă este aleea pietonală special amenajată pe sub podul feroviar.

Există de asemenea tot pe sub podul feroviar o altă zonă de acces (împrejmuită cu gard și închisă de proprietar – ALPAB) care ar putea permite accesul pietonal pe sub pod, însă această zonă nu este administrată de MT sau de CFR.

Referitor la solicitarea Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti de a construi în această zonă o pasarelă pietonală, menționăm faptul că reprezentanții companiei feroviare şi-au exprimat în scris încă din anul 2015 (prin actele cu nr. 5/10/468/22.06.2015 şi nr. 7/5/1003/14.12.2015) susţinerea acestui proiect de utilitate și siguranță publică prin emiterea avizului de principiu cu condiția să fie transmisă documentaţia tehnică, întocmită de un proiectant de specialitate autorizat AFER (Autoritatea Feroviară Română) şi verificată de verificatori atestaţi pentru acest tip de construcţie. De asemenea CFR SA a transmis informațiile referitoare la condițiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplinească pentru amplasarea pasarelei, conform legislației în vigoare.

Până la ora actuală, documentația tehnică pentru construirea pasarelei pietonale nu a fost transmisă de Primărie către CFR, astfel încât să poată fi emis  avizul necesar.

În această situație, pentru evitarea accidentelor în zona podului feroviar, reprezentanții CFR au avertizat permanent prin diferite mijloace de informare asupra pericolelor la care sunt expuși pietonii dacă traversează lacul din Parcul Herăstrău prin zone interzise.

Scuze și acuze

Primarul General, Gabriela Firea, a transmis o scrisoare ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, in care solicita urgentarea emiterii avizelor necesare pentru ca PMB sa poata construi cat mai rapid, in vecintatea podului care apartine in prezent CFR, un pod pietonal care sa traverseaze lacul Herastrau si care sa fie sigur pentru pietoni si biciclisti.

Primarul General, Gabriela Firea: „Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB) a prevazut in buget, inca din anul 2015, fondurile necesare pentru intocmirea unui studiu de fezabilitate in vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herastrau in aceasta zona. Tot in anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale si distanta minima la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferata.

Atat in 2015, cat si in anul 2016, Ministerul Transporturilor A REFUZAT propunerea Municipalitatii, argumentand ca solutia propusa nu se incadreaza in regulile privind amplasarea si autorizarea constructiilor in zona de protectie a caii ferate.

Concomitent, PMB a alocat ALPAB si in acest an fondurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, ‘pod pietonal traversare lac Herastrau – zona cale ferata’. Subliniez ca la inceputul acestui an, Municipalitatea a tras un semnal de alarma asupra pericolelor la care sunt expusi cetatenii din cauza lipsei unei solutii alternative pentru traversarea lacului Herastrau. In consecinta, va rog sa ne transmiteti cat mai urgent care sunt conditiile impuse de regulile de vecinatate cu podul CF pentru realizarea acestuia avand in vedere si conditiile impuse de pastrarea nealterata a monumentului istoric Parcul Herastrau. Din nefericire, dupa cum bine stiti, recent a avut loc inca un accident mortal pe aceasta pasarela si din aceasta cauza va solicit ca in regim de urgenta sa analizati situatia si sa gasiti o solutie care sa permita realizarea acestei pasarele pietonale cat mai aproape de pasajul CF”.

Concret, s-a subliniat ca trebuie respectate restrictiile din zona de protectie si zona de siguranta a magistralei 800 Bucuresti-Constanta, ceea ce ar fi determinat realizarea pasarelei la o distanta foarte mare care, pe langa faptul ca ar fi majorat costurile, este imposibil de realizat tinand cont ca Parcul Herastrau este monument istoric si este nevoie de o insertie cat mai mica pentru a reduce la minim elementele de sustinere ale pasarelei.

Solutie provizorie – pod plutitor peste lacul Herastrau

Avand in vedere ca derularea etapelor mai sus mentionate necesita o perioada indelungata de realizare, ALPAB a obtinut toate avizele pentru amplasarea provizorie a unui pod plutitor in vecinatatea podului de cale ferata, care sa preia functiunea de pod pietonal si care ar putea fi realizat in aproximativ 30 de zile.

 

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>