Ultima ora
Publicat: miercuri, 29 martie 2017

Perspectiva liberalizării pieței feroviare: Ce se va întâmpla din 2019?

Perspectiva liberalizării pieței feroviare începând cu anul 2019 aduce sistemul feroviar la o răscruce: fie se va prăbuși, fie se vor reseta din temelii principiile de susținere și de prioritizare pentru acest mod de transport, a afirmat, miercuri, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, la o dezbatere de profil.

„Având în vedere perspectiva liberalizării pieței feroviare începând cu anul 2019 — noi sperăm că un pic mai încolo, în 2023 — aduce sistemul feroviar din România la o răscruce. Fie se prăbușește, din punctul meu de vedere, așa cum văd din interior de ani de zile și studiez acest sistem și chiar contribui la bunul mers al acestei societăți, fie se resetează din temelii principiile de susținere și de prioritizare pentru acest mod de transport”, a spus Szentes, la conferința „Transporturi și Infrastructură 2017”.

Potrivit acestuia, anul trecut, compania a transportat 53 de milioane de călători, iar cifra de afaceri a depășit 1,850 miliarde de lei, fiind al treilea an consecutiv când CFR Călători a reușit să înregistreze profit.

Szentes a precizat că, în prezent, compania are în funcțiune în activitatea de exploatare 1.532 de unități de material rulant, aceasta fiind flota activă, însă capacitatea de transport este insuficientă.

„Acest an, 2019, trebuie să ne găsească pregătiți dacă dorim să avem un viitor atât pentru CFR Călători, cât și pentru întregul sistem feroviar. Trebuie să ridicăm sistemul la standardele decente impuse și să răspundem nevoilor de mobilitate ale cetățenilor. Capacitatea noastră de transport este insuficientă în momentul de față. Preconizăm un flux crescut de călători și datorită studenților, dar și pentru că trenul a revenit în atenția celor care doresc să facă anumite deplasări, fiind un mijloc sigur, destul de ieftin comparativ cu alte sisteme de transport și, dacă am avea și viteză corespunzătoare, cred că nu am avea concurență cel puțin pe plan intern”, a arătat acesta.

În acest context, șeful CFR Călători a apreciat înființarea Autorității de Reformă Feroviară (ARF), cu ajutorul căreia se vor putea accesa fonduri europene din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziția de material rulant nou.

„În acest sens, apreciez că ARF își va intra în rol și cu ajutorul său se vor putea accesa acele fonduri în cadrul POIM pentru achiziția de material rulant nou, întrucât CFR Călători nu este momentan eligibil pentru astfel de proiecte europene, ținând cont și de concurența care este pe rețeaua interoperabilă. Noi căutăm în continuare soluții pentru a deveni eligibili pentru accesarea fondurilor europene. Nu căutăm numai în cadrul POIM, mai sunt și alte surse. Nevoia noastră ar fi cam de 100-110 automotoare moderne cu consum redus de energie, respectiv de combustibil”, a adăugat directorul.

Iosif Szentes a adăugat că activitatea CFR Călători este asigurată de cei 12.754 de salariați proprii, la care se adaugă cei 1.564 ai filialei SCRL.

Sursa: AGERPRES

 

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>