Ultima ora
Publicat: vineri, 17 martie 2017

Praline de Ciocolata – Studiu Comparativ

In perioada 10  – 17 Martie 2016 – InfoCons – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu cu privire la informatiile ce se regasesc pe etichetele produselor tip praline de ciocolata/bomboane de ciocolata, existente pe piata romaneasca.

In cadrul studiului au fost analizate 64 de produse tip praline de ciocolata/bomboane de ciocolata care au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: Mondelez Romania S.A., Kandia Dulce S.A., Inter Conecter S.R.L., Mico Total Distribution S.R.L. – H& W, Nardo Trading Co S.R.L., Seca Distribution, Maresi FoodBroker S.R.L., Heidi Chocolat S.A., De Silva Exclusiv S.R.L., Ferrero Romania S.R.L..

Gramajul produselor ce au facut obiectul studiului variaza intre: 45 grame pana la 254 grame.

81.25 % din produse au mentionat pe eticheta valoarea energetica iar aceasta variaza de la 430 kcal/100 grame pana la 618 kcal/100 grame.

71.87 % din produse au mentionat pe eticheta  continutul de sare care variaza intre 0.01 grame/100 grame produs pana la 0.38 grame /100 grame de produs.

81.25 % din produse au mentionat pe eticheta continutul de grasime iar acesta variaza intre 19.5 grame/100 grame produs si 48.3 grame/100 grame de produs.

Numarul de E-uri continute in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 1 si 8 E-uri.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 64 de tipuri de produse analizate:

  • 29.68 % din produsele analizate au in continut 1 E;
  • 29.68 % din produse analizate au in continut 2 E-uri;
  • 17.18 % din produse analizate au in continut 3 E-uri;
  • 9.37 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
  • 4.68 % din produsele analizate au in continut 5 E-uri;
  • 6.25 % din produsele analizate au in continut 6 E-uri;
  • 1.56 % din produsele analizate au in continut 7 E-uri;
  • 1.56 % din produsele analizate au in continut 8 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.  Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>