Ultima ora
Publicat: luni, 21 august 2017

Premierul Tudose TRIMITE Corpul de Control la TAROM și Compania Națională de Investiții

Directorul general al TAROM, Eugen Davidoiu, și-a dat demisia din funcție, au declarat luni, pentru AGERPRES, surse guvernamentale.

Premierul Mihai Tudose a dispus ca începând de luni Corpul de Control al prim-ministrului să efectueze verificări la TAROM și Compania Națională de Investiții, au declarat duminică pentru AGERPRES surse guvernamentale.

Potrivit acelorași surse, premierul s-a aflat duminică la Palatul Victoria pentru discuții privind demararea celor două controale.

Reacția TAROM

Unele companii externe doresc ca Tarom să dispară, fiind tentante activele, compania națională nu are juriști, auditul a dat în judecată societatea și suntem ”pe un câmp de bătălie, fără arme, și cu soarele în ochi”, a declarat, duminică, Eugen Davidoiu, de luni ex-director general al Tarom, într-o intervenție telefonică la Digi24.

”Nu am cunoștință de un reproș oficial. Vreau să vă spun că în urmă cu o lună s-a încheiat controlul Curții de Conturi pentru perioada 2012 — 2016. Cred că, în dispozitivul acelui document, Corpul de control al primului ministru va găsi lucruri interesante despre ce s-a întâmplat în perioada trecută. Cele 104 milioane lei diferența între venituri și cheltuieli, deci pierdere din punct de vedere financiar, înseamnă 28 milioane lei în ianuarie când eu nu eram director general al acestei companii, încă 26 milioane lei în februarie, când venisem și nu aveam posibilitatea și instrumentele ca să pot să modific ceva în cursul companiei, în martie au mai fost încă 25 milioane lei. În luna mai avem 1,8 milioane lei profit, iar în iulie, după ce au intrat cele două avioane în funcțiune, avem 9 milioane lei profit operațional”, a spus Davidoiu

El a precizat că este deschis oricărui control, iar dacă ar pleca nu știe câți vor fi capabili să se ”zbată cu grupurile de interese”.

”Din punct de vedere al managementului, am făcut tot posibilul ca această pierdere să fie diminuată, ba chiar să crească profitul operațional pe lună. Sunt deschis oricărui control pentru că sunt acolo 6 luni și muncesc 15 ore pe zi, fără să creez probleme nimănui, decât celor care au interese contrare acestei companii. Dacă voi pleca din companie, nu știu câți vor mai fi capabili să se zbată cu toate grupurile de interese pe care le-am găsit acolo. Sunt un singur om împotriva atâtor interese interne și externe. De 10 ani compania este pe pierdere, s-au pierdut sute milioane de euro. Sunt servicii de informații care ar trebui să știe ce companii externe doresc ca Tarom să dispară, să ne uităm cine sunt cei din spatele companiilor private care operează în România, de ce activele companiei sunt tentante…”, a mai arătat directorul companiei.

De asemenea, a precizat că Tarom nu are nici măcar juriști pentru că fosta conducere a tăiat din organigramă.

”Avem contracte pe care le-am găsit, niște case de avocatură, eu nu am Corp de control, nu am posibilitatea să fac niciun control. Am un audit, iar auditul acesta a dat în judecată pentru că trebuie să îi dau nu știu ce sporuri din urmă. Chiar nu am cum să le dau aceste sporuri. Vă dați seama cum lucrez cu acei oameni acolo? Auditul ne dă în judecată și nu spune nimic, ce înseamnă asta? Juriști nu avem, suntem lăsați pe un câmp de bătălie, fără arme, și cu soarele în ochi”, a explicat Davidoiu.

CITEȘTE ȘI:

Tudose: Corpul de control al premierului va face o analiză la TAROM; trebuie să meargă pe profit

Victor Ponta, despre situația de la TAROM: Angajații, sătui de abuzuri, își caută refugiu în companiile private

Reamintim faptul că în ședința de guvern de vineri, 18 august 2017, premierul Mihai Tudose i-a atras atenția ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, cu privire la pierderile înregistrate de compania TAROM și i-a transmis că va avea o „discuție personală” cu el și cu managerul companiei aeriene.

„Domnule ministru Cuc, acum trei săptămâni v-am întrebat de ce i-ați prelungit mandatul cu patru luni celui de la TAROM? Și mi-ați spus că vă asumați și că aveți încredere în el și că știe ce are de făcut. Așa este?”, l-a întrebat Mihai Tudose pe ministrul transporturilor, acesta confirmând că situația este cea prezentată de premier.

Premierul a continuat pe un ton critic: „Păi, eu să înțeleg că aveți încredere în el și împreună formați o echipă. Vă asumați ce e acolo, 104 milioane pierdere pe șase luni? CFR Marfă — pierdere, CFR Călători — pierdere. Înțeleg că e o echipă foarte bună, dar nu mergeți în direcția care trebuie”, a spus Tudose.

Cuc a confirmat că pierderile TAROM sunt cele menționate de șeful executivului, dar a susținut că există și motive pentru acestea. „TAROM a operat până în luna iunie cu două aeronave în minus, ceea ce a redus capacitatea de zbor și, totodată, în urma unor decizii comerciale care au fost luate în anul 2016, anumite rute au fost anulate (…). Au avut și diverse probleme tehnice la aeronave, care, practic, au redus numărul de aeronave (…). Știți foarte bine că s-a lansat procedura de achiziție pentru trei avioane de lung curier, numai pentru a preveni și a preîntâmpina aceste pierderi, a crește profitul companiei. (…) Va urma și o serie de evaluări ale personalului de la TAROM și, bineînțeles, și disponibilizările care se impun în perioada următoare”, a explicat ministrul.

„Vom avea și o altă discuție pe tema asta, personală, poate și cu domnii manageri de acolo”, a replicat premierul.

 

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>