Ultimele titluri
Ultima Oră

RAPORTUL FINAL DE INVESTIGAȚIE A ACCIDENTULUI DE AVIAȚIE CIVILĂ PRODUS PE DATA DE 23 AUGUST 2014

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a finalizat activitățile de investigație în cazul accidentului de aviație civilă produs pe data de 23 august 2014 în zona localității Copalnic Mănăștur din județul Maramureș, în care a fost implicată aeronava de tip IKARUS C22, înmatriculată YR-5071.
Pe data de 23 august 2014, aeronava ultraușoară tip IKARUS C22, identificată cu numărul YR-5071, a efectuat de pe terenul de zbor din apropierea comunei Copalnic-Mănăștur, jud. Maramureș, mai multe zboruri particulare constând în ture de pistă.
La ultimul zbor al zilei, cu decolare la aproximativ ora 18:15 LT, când se afla pe panta de aterizare, aeronava a intrat în picaj pronunțat, a avut o redresare cu luare de înălțime, după care un nou picaj pronunțat până la contactul dur cu solul. În urma impactului cu solul, aeronava a fost distrusă în totalitate, pilotul a decedat, iar pasagerul a suferit multiple traumatisme, necesitând spitalizarea.

Cauza probabilă a producerii accidentului o constituie pierderea comenzii profundorului datorită desprinderii bolțului de fixare al capătului posterior al tijei de transmitere a comenzii către profundor cu furca de comandă a acestuia, având drept consecință pierderea controlului în zbor asupra aeronavei.
Comisia de investigație a emis următoarele recomandări privind siguranța:

1. Se recomandă producătorului aeronavei, COMCO IKARUS GmbH, amendarea manualului de utilizare al acestui tip de aeronava privind obligativitatea înlocuirii inelelor de siguranțare a bolțurilor de prindere a diferitelor componente ale aeronavei de fiecare dată când aceste bolțuri sunt îndepărtate sau emiterea unui buletin informativ în acest sens.
2. Se recomandă Aeroclubului României, ca autoritate de certificare, completarea legislației în vigoare astfel încât, la eliberarea unui certificat de identificare însoțit de anexă, aeronavele să fie verificate și din punct de vedere al stării tehnice, inclusiv în zbor.
3. Se recomandă Aeroclubului României, ca autoritate de certificare, acordarea unei atenții sporite conținutului manualului de întreținere, care trebuie să conțină indicații detaliate referitoare la întreținerea periodică.
Informații suplimentare, precum și concluziile comisiei de investigație pot fi vizualizate în Raportul final de investigație, publicat pe website-ul Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile:
http://www.cias.gov.ro/images/rapoarte/20140823_RF_YR-5071_RO.pdf

Comments

comments

Short URL: http://ultima-ora.ro/?p=85415

Posted by on Sep 19 2017. Filed under Social. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Leave a Reply

24 ianuarie 2018, 1:28
 

ESE
Parţial noros
-1°C
4 km/h
Perceput de temperatură: -1°C
Presiunea: 1030 mb
Umiditate: 74%
Vânt: 4 km/h ESE
Rafale de vânt: 4 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:43
Apus: 17:14
Prognoza 25 ianuarie 2018
Zi
 

SV
Predominant însorit
-2°C
Vânt: 4 km/h SV
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 2
Noapte
 

NNE
Senin
-8°C
Vânt: 0 km/h NNE
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 2
More forecast...
 
O creație Gabfire themes