Ultima Oră

Românilor le place la shopping

Est-europenilor le place să meargă la cumpărături. Acest lucru este cel mai pregnant în România, unde 9 din 10 cumpărători sunt de acord cu această afirmație. În Cehia, Slovacia și Austria, 7 din 10 consideră mersul la cumpărături plăcut, în vreme ce în Bulgaria doar jumătate dintre cumpărători afirmă același lucru.

În România, cumpărătorii resimt mai mult presiunea timpului la cumpărături decât în alte țări

În general, putem spune că oamenii nu au un sentiment puternic că se află sub presiunea timpului atunci când merg la cumpărături. Austria și Cehia sunt țările în care acest sentiment este cel mai puțin perceput. Prin contrast cu acestea, în România, aproximativ 35% din cumpărători resimt această presiune atunci când fac achizițiile zilnice. Acest lucru poate fi influențat și de o dezvoltare sub potențial pentru comerțul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.

Listele de cumpărături sunt în continuare importante, dar mai puțin folosite în România, comparativ cu Bulgaria

Una dintre modalitățile convenabile de a face cumpărăturile mai ușoare este pregătirea unei liste de cumpărături pe care majoritatea oamenilor o au cu ei în magazin. Cumpărătorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). În România, 5 din 10 cumpărători își organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul.

În România și Bulgaria, cumpărătorii se încadrează în bugetul alocat, iar cumpărăturile de impuls sunt mai rare

Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români și bulgari declară, de asemenea, că în achizițiile de zi cu zi reușesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus, se află cumpărătorii din Cehia și Austria.

Deși listele de cumpărături își pierd din importanță, românii se așteaptă să nu depășească bugetul în magazin.

La modul ideal, cumpărătorii români preferă să cumpere totul dintr-un singur magazin, dar căutarea unui preț mai bun îi face sa viziteze mai multe magazine

Chiar daca majoritatea consumatorilor declară că le place să meargă la shopping în magazine care au totul sub un singur acoperiș, comportamentul lor de cumpărare și luarea deciziilor sunt influențate și de preț.

În România, 72% dintre cumpărători sunt dispuși să își facă achizițiile din mai multe magazine dacă aceasta îi ajută să obțină un preț mai mic sau oferte mai convenabile.

În concluzie, românii au așteptări ridicate de la oferta de produse a magazinelor, încercând totodată să își optimizeze cumpărăturile.

Partea bună este că românii încă mai găsesc plăcere în actul de cumpărare, ceea ce face mediul de business mai deschis și oportunitățile mai ușor de concretizat.

Studiul GfK Panelul de gospodării are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea continuă a consumului casnic din România, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Persoana intervievată din cadrul gospodăriei a fost cea responsabilă cu majoritatea cumpărăturilor pentru familie.

Sursa: GfK

Comments

comments

Short URL: http://ultima-ora.ro/?p=22012

Posted by on Feb 28 2017. Filed under CALEIDOSCOP, LIFE & STYLE, LIFESTYLE. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Leave a Reply

RSS De la ANM:

  • Atentionare meteorologica
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 22-01-2018 Ora : 11 : 00 Nr. mesajului : 1 Intervalul : 22 ianuarie, ora 11 - 22 ianuarie, ora 20 Zonele afectate : conform textului și hărții Fenomene : intensificări susținute ale vântului, local ninsori viscolite; Mesaj : ACTUALIZAREATENȚIONARE METEOROLOGICĂCOD GALBEN Interval de valabilitate: 22 ianuarie, ora 11 - […]
  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 22-01-2018 Ora : 11 Nr. mesajului : 1 Intre orele : 11:00 si 14:00 In zona : Județul Gorj: Târgu Jiu, Bumbești-Jiu, Motru, Rovinari, Târgu Cărbunești, Țicleni, Tismana, Turceni, Aninoasa, Arcani, Bălănești, Bălești, Bâlteni, Bărbătești, Bolboși, Borăscu, Brănești, Câlnic, Căpreni, Cătunele, Ciuperceni, Crușet, Dănești, Drăgotești, Drăguțești, Fărcășești, Glogova, Godinești, Hurezani, […]
  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 22-01-2018 Ora : 10 Nr. mesajului : 2 Intre orele : 10:15 si 14:00 In zona : Județul Vâlcea: Zona joasa; Se vor semnala : ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m
  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 22-01-2018 Ora : 8 Nr. mesajului : 3 Intre orele : 08:45 si 12:00 In zona : Județul Maramureș: Baia Mare, Șomcuta Mare, Tăuții-Măgherăuș, Ulmeni, Ardusat, Ariniș, Coltău, Fărcașa, Groși, Mireșu Mare, Recea, Săcălășeni, Sălsig, Satulung; Se vor semnala : ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat […]

22 ianuarie 2018, 21:39
 

N
Parţial noros
0°C
0 km/h
Perceput de temperatură: 1°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 80%
Vânt: 0 km/h N
Rafale de vânt: 0 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:44
Apus: 17:11
Prognoza 23 ianuarie 2018
Zi
 

V
Parţial însorit
1°C
Vânt: 4 km/h V
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 2
Noapte
 

E
Parţial noros
-7°C
Vânt: 0 km/h E
Rafale de vânt: 4 km/h
max. UV-Index: 2
More forecast...
 

Horoscop

Statistica
Designed by Gabfire themes