Ultima ora
Publicat: luni, 30 decembrie 2013

Siderat de România: Din nou despre experiențele cu CFR Călători

Sincer vă spun: habar n-am cum de vor reuși cei de la CFR Călători să readucă prestigiul de odinioară sau mai degrabă cum de se vor transforma din broscuța cea urâtă (sau ce mai doriți domniile voastre) în prințul/prințesa mult visată de unii, alții.

Promiteam nu cu mult timp în urmă, atunci când s-a schimbat Mersul Trenurilor, că vom monitoriza cu atenție, noi cei de la Ultima Oră, activitatea halucinantă a singurei structuri feroviare din țară care face legătura interregională. Atunci, eram șocați de răspunsurile seci, demne de un contabil care vede doar numere și operații matematice, pe care ni le-au servit reprezentanții companiei. Pentru cei care nu își amintesc reclamam scoaterea din plan a unor trenuri vitale pentru cei care efectuau călătorii spre puncte cheie ale României (spre care, în timpuri nu de mult apuse, circulau șapte-opt perechi de garnituri). Eficiența economică amintită de diriguitorii CFR Călători nu își are acoperire în realitate (oricâte gogoși ar încerca aceștia să ne vândă sunt din start respinse de către subsemnatul, abonat al uneia din rutele reduse la minimum, una destul de aglomerată în perioada normală a anului și extrem de aglomerată în perioada Sărbătorilor). Nu cred că șefii e la CFR ies seara pe peroanele Gării de Nord pentru a vedea cum se bulucește lumea și se înghesuie în cele trei vagoane din șapte (patru fiind pentru altă direcție). De fapt nici nu au cum să știe de așa ceva întrucât programul lor de muncă se termină pe la patru după ora prânzului după care activitatea continuă prin cine știe ce bodegă.
Problemele cu care se confruntă cei de la CFR Călători nu se vor rezolva nici cu miile de derogări primite de la UE care ar dori despăgubirea clienților nemulțumiți de întârzierile înregistrate, nici odată cu preluarea lor de către o renumită companie străină. E de notorietate modul cum s-au adaptat situației din România unii șefi aduși de peste hotare să verifice lucrările la infrastructura feroviară. Vă mai amintiți cum au fost filmați aceștia la ora de instrucție în protecția muncii de la noi, bând cot la cot cu slinoșii la propriu angajați ai CFR?
Revenind la problema de la CFR Călători, să vă ferească Dumnezeu să cereți să plecați la vagonul de dormit, în plină iarnă (dinspre Capitală, nu din altă localitate!). Este posibil, după declarația halucinantă a însoțitorului de drum, să nimeriți într-o incintă tip clasa I înghețată bocnă. Și acum declarația lucrătorului CFR care întrebat despre căldura din vagon a replicat că spre deosebire de alte zone ale țării, în București, rețineți că vorbim de Capitala unui stat european!, vagoanele sunt preîncălzite abia cu o oră înainte de a fi scoase pe traseu. Și acum cireașa de pe tort: amintindu-i-se distinsului domn de la CFR, la fel de încotoșmănit ca și noi (deci și lui îi era destul de frig, în vagonul de clasa întâi) că din alte localități când se pleacă spre București garniturile sunt la parametrii normali, replica acestuia a fost pe măsură: păi, da, acolo (Suceava, n.a.) vagoanele stau la încălzit ore bune înainte de a fi trimise pe traseu. No comment…
Uite așa, dragilor, se muncește la CFR Călători în plin secol al vitezei și al modernizării. În continuare ies” la lucru” garnituri învechite în care te izbește un miros acru de urină la fiecare curbă, ori din care lumina lipsește atunci când, în plină zi, se intră în tunel. Nu mai spunem de vagoane reci în plină iarnă, cu geamuri la clasa întâi care zăngăne din toate încheieturile generând și un curent de ar pe măsură, ori care, în plină vară nu se deschid deloc (cum a fost cazul subsemnatului obligat să circule de la Timișoara spre București, în plină vară, într-un vagon infect, din acelea cu care odinioară se mergea claie grămadă de la Dărmănești la Rădăuți).
Așadar domnilor de la CFR Călători, un sfat din partea unui ins care a tot mersul cu trenul de prin 1980 încoace: îmbunătăţiţi condițiile de drum, modernizați ce mai aveți de modernizat și lăsați dracului afacerile personale cu transport de persoane pe șosea ale șefilor voștri. Luați în calcul un aspect înainte de a trimite în faliment compania: infrastructura rutieră e campioană la capitolul pierderi de vieți omenești, în timp ce cea feroviară, ne-a ferit bunul Dumnezeu de așa ceva, privește de sus la capitolul siguranța călătorilor. De aceea mulți dintre aceștia, ca și mine, preferă trenul în detrimentul mașinii, autocarului etc.
Însă, după cum arată realitatea din curtea instituției va trebui cât de curând să adopt stilul lui Badea Cârțan și să o iau la pas spre locurile natale căci nu am de gând să umflu cu câteva milioane bune buzunarele destul de îmbuibaţilor șefi din CFR. Nu că ar face aceștia vreo avere din banii mei, dar, de ce să le dau lor satisfacție?
Mai bine pe jos…

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>