Ultima ora
Publicat: miercuri, 18 septembrie 2013

Siderat de România: Sifiliticul sistem bugetar – George LUCIAN

Să tot fii şofer şi casier la RATB. Cel puţin aşa rezultă din statistica salariilor nete încasate de angajaţii regiei de transport public a Capitalei. Păi cu 4900 de RON pe lună, cât câştigă un covrigar de multe ori şi nesimţit la plecarea dintr-o staţie oarecare, atunci când îţi închide şi uşa în nas, să tot trăieşti. La casieri, salariul net e ceva mic, 1800, dar tot mai mare faţă de banii pe care i-ar încasa feţele scârbite ce te întâmpină când îţi încarci cardul dacă ar munci în sistemul sanitar, loc plătit cu vreo 800 RON, în cazul unui medic rezident fără gărzi la activ.

Prin prisma acestor lucruri, doamnelor şi domnilor, îmi rezerv dreptul de a mă întreba simplu. Fără a face apel la tot felul de tehnici de lucru specifice construcţiei unui discurs etc. Nedumerirea mea e una normală: De ce tot protestează? Ce încearcă să obţină în condiţiile în care oricum câştigă mai mult decât iau pe card, ori în mână, unii dascăli, doctori şamd. Cu ce sunt ei, asemeni minerilor din Roşia Montana, mai presus în comparaţie cu ceilalţi amărâţi care rămân lunar, după plata tuturor taxelor, cu 150 de RON în buzunar, bani de pâine şi crăpelniţă? Nu zic să protesteze. E dreptul câştigat prin Constituţie, dar când o faci pentru a cere mai mulţi bani, în condiţiile în care mulţi alţii, cu mai multă carte la activ, sunt cu mult sub venitul tău lunar net, denotă şi un pic de ipocrizie şi, ca să mă repet, nesimţire.

De cealaltă parte, apelând şi ei la aceleaşi „sentimente”, regăsim şleahta politicienilor. Care se fac că nu găsesc banii necesari majorărilor salariale. Şi asta pentru că sunt prea impotenţi intelectual vorbind când trebuie să aplice legea. Iar dacă nu intelectul e de vină, iese la înaintare ceea ce pomenea „pisicul” Ponta: corupţia financiară. Interesul poartă fesul, nu-i aşa?

În altă ordine de idei, dacă s-ar dori, s-ar putea rezolva revendicările salariale. Dacă nu s-ar mai arunca bani aiurea pe deplasări inutile în ţări exotice, pentru încheierea de parteneriate, chipurile. Dacă s-ar reduce fondurile pentru cheltuielile legate de înnoirea parcului auto, achiziţia de tot felul de servicii şi extra servicii. Şi cireaşa de pe tort: dacă s-ar profesionaliza şi eficientiza colectarea diverselor taxe şi accize pe numeroasele vicii ale fiinţei umane, ca să nu mai pomenim de reducerea economiei subterane. Oricare dintre aceste măsuri luată fiind, va aduce banii necesari pentru măririle de salarii cerute de sindicalişti. Şi nu mă refer neapărat la cei din transporturi care o duc destul de bine în raport cu mare parte a medicilor, ori profesorilor.

Si acum la final, să analizăm o serie de paradoxuri.

Nu am auzit niciodată de exod al şoferilor de la RATB către Occident, dar de cel al medicilor, dascălilor, da.
Se tot face apel la conştiinţa celor din mediul academic, din sectorul medical, cerându-li-se clemenţă şi înţelegere. Dar un apel la bunul simţ şi responsabilitate din partea conducătorilor auto RATB, pe când unul? Ne-am cam săturat să vedem tot felul de scârboşi ce învârt covrigul, vorbesc urât, ori la telefon, în timp ce trec pe culoarea roşie a semaforului, în viteză punând în pericol vieţile călătorilor, nişte saci de cartofi în mintea lor îngustă. Şi pe ăştia îi plătim lunar cu pensia unui torţionar? Păi dacă nemernicul ală de la volan face, Doamne Fereşte, un accident, cine îi salvează pe eventualii răniţi? El cu cei aproape 5000 de RON pe lună, sau amărâtul de rezident cu 800-1300 de RON?

Ia de luaţi şi procesaţi…

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>