Ultima ora
Publicat: duminică, 26 ianuarie 2014

Situaţie trafic feroviar , 26 ianuarie , ora 21:00

Circulaţia feroviara la nivel naţional se desfăşoară în continuare in condiţii grele de iarnă.

In acest context, prioritatea companiilor feroviare este ca pasagerii sa ajunga in deplina siguranta la destinatie. Astfel,  niciun tren nu a fost blocat in camp in ciuda vremii nefavorabile, alegandu-se varianta opririi trenurilor in gari, unde pasagerii au putut sta la adapost in timpul interventiilor de eliberare a liniilor.
Este si cazul trenului IR 1571, Bucuresti – Galati, care a fost oprit in gara Buzau. In prezent se depun eforturi ca imediat ce conditiile de siguranta a circulatiei vor fi indeplinite si dupa incetarea avertizarii „Cod rosu„,  trenul sa isi continue traseul catre Galati  – insotit de un utilaj de deszapezire.  Pasagerii au primit ceai si sandvisuri, iar temperatura din tren a fost mentinuta la un nivel de confort termic.
CFR Calatori a  suplimentat capacitatea de transport pe ruta Constanta – Bucuresti, in contextul in care legaturile rutiere au fost inchise.
De asemenea, si legatura Sudului tarii cu Moldova a fost realizata pe calea ferata.
Din cauza condiţiilor meteo dificile o serie de trenuri sunt anulate, iar altele sunt tractate cu locomotive Diesel şi circulă cu limitare de viteză, inregistrându-se intârzieri:
Link situaţie detaliată:
http://cci.cfr.ro/mt/default.asp

Echipele de interventie si utilajele specifice lucreaza la deszăpezirea liniilor şi a macazurilor in staţiile de cale ferată unde zăpada viscolită s-a depus în strat gros, astfel încât trenurile sa poata circula în condiţii de siguranţă.

În aceste condiţii speciale de trafic dificil, în care vremea continuă să fie nefavorabilă îngreunând intervenţia echipelor feroviare, pentru trenurile aflate în staţionare s-au luat măsuri în vederea asigurării alimentării cu energie electrică pentru a fi menţinută căldura în trenuri la nivel de confort terminc şi posibilitatea de acces în sălile de aşteptare din gări.
În vederea facilitării accesului echipelor de intervenţie feroviară şi a utilajelor pentru deszăpezire, astăzi 26 ianuarie 2014, afost redus numărul garniturilor pe anumite tronsoane feroviare (conform tabelului din lista) din zonele afectate pentru a se evita blocarea în parcurs, fiind menţinut în grafic un număr de trenuri adaptat condiţiilor meteo nevaforabile.
Pentru a reduce gradul de perturbare a circulației feroviare este monitorizata permanent circulația pe rutele afectate de ninsoare și se iau măsuri pentru a asigura necesarul de locomotive Diesel pentru remorcare. Pe perioada stationării trenurilor, se depun toate eforturile pentru a asigura încălzirea corespunzătoare a acestora.
Companiile feroviare ţin legătura operativ şi centralizat astfel încât personalul de serviciu din trenurile aflate în parcurs si cel din gări să colaboreze în luarea celor mai potrivite măsuri pentru prevenirea situaţiilor neplăcute pentru călători. Pe perioada staționării trenurilor se depun toate eforturile pentru a fi asigurată căldura în garnituri.  Cei care doresc  să renunţe la călătorie au posibilitatea de a primi* contravaloarea biletelor pentru traseul neefectuat.
 
Personalul feroviar este la dispoziţia pasagerilor oferindu-le asistenţă în gări şi la bordul trenurilor.
Recomandam pasagerilor ca inainte de calatorie să apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare pentru informații actualizate despre mersul trenului cu care intenționează să călătorească.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>