Ultima ora
Publicat: marți, 24 octombrie 2017

Socoteala din campania electorală nu prea se mai potrivește cu realitatea: Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar taxate în funcție de emisii

Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

„Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a spus Gavrilescu.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în țară foarte multe mașini poluante.

„Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută”, a precizat ministrul Mediului.

Gabriela Firea: Credem că se va ajunge la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător

La rândul său, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat  că este posibil să se ajungă la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător și a clădirilor de patrimoniu din București, dar numai după implementarea unui set de măsuri menit să descongestioneze traficul auto, o consultare publică adecvată și un sondaj de opinie pe această temă.

„În legătură cu posibilitatea instituirii în Capitală a unei taxe de centru, am discutat și cu doamna viceprim-ministru. În cadrul Primăriei Capitalei se realizează acum planul de calitate a aerului. Avem zone foarte poluate, acest lucru este știut, trebuie împreună să luăm măsuri atât guvernamentale, cât și locale, administrative. Nu mai putem să continuăm de această manieră, dar nici nu vrem să venim cu măsuri de sacrificiu pentru populație până când nu implementăm celelalte obiective, și anume înnoirea parcului auto, să avem autobuzele noi, precum și tramvaiele, troleibuzele și autobuzele electrice. De asemenea, măcar parcările de reședință, parcările din structură ușoară pe care urmează să le construim în zonele cele mai aglomerate din centrul Capitalei, construirea pistelor de bicicliști pentru transportul alternativ nepoluant”, a precizat Firea la Conferința „Marile proiecte de investiții strategice care pot dezvolta România”, la Palatul Parlamentului.

Edilul a adăugat că se va ajunge la instituirea acestei taxe după ce toate aceste măsuri se vor implementa și după o consultare publică adecvată cu primăriile de sectoare, cu asociațiile de proprietari și după ce va fi realizat un sondaj de opinie.

„Împreună, transparent, să facem publice aceste rezultate, credem că se va ajunge la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător, pentru protecția clădirilor de patrimoniu din Capitală”, a punctat Firea.

Ea a mai precizat că nu poate să specifice acum cuantumul acestei taxe, pentru că va fi calculată și va fi raportată la nivelul de trai din Capitală, dar a menționat că se va ajunge „și la această situație”.

„Nu ne mai putem permite ceea ce se întâmplă acum. Avem foarte multe rable în București, nu putem să luăm toate măsurile pe care ar trebui să le luăm din punct de vedere al depoluării, cetățenii ar dori să folosească transportul în comun, dar nu este unul de calitate”, a afirmat primarul general.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Sursa: AGERPRES

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>