Ultima ora
Publicat: luni, 21 august 2017

Știi ce consumi? Înghețată cu până la 29,8 g de zahăr pentru 100g de produs

În cadrul studiului au fost analizate 39 de produse, care au ca producator sau distribuitor: ELION IMPORT EXPORT S.R.L., Froneri Ice Cream Romania S.R.L., MARESI FOODBROKER, Metro Cash & Carry Romania S.R.L., METRO Cash&Carry Romania S.R.L., Nestle Romania S.R.L., Produs in Franta, Produs in Italia, Produs in Polonia, Produs in Romania, S.C. ALPIN 57 LUX S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Macromex S.R.L., SC Auchan Romania SA, Serpico Trading S.R.L., Unilever Distribution S.R.L., Unilever South Central Europe S.A..

Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de zahăr au fost:

Denumire produs Denumire explicita Brand Glucide
g/100g
Zaharuri
(din glucide) g/100g
Nestle Joe Vafa Cacao 51g Vafa (10%) cu inghetata de cacao si glazura (10%) de cacao Nestle Joe 34.1 3.8
Auchan Glace Chocolat 536 g / 1000 ml Auchan 12.8 11.9
Algida Big Milk Yogurt Caramel Ice Cream 570g Inghetata cu iaurt si sos caramel (26%) Algida 15 13
Corso Ssplash caramel cocoa sauce 506 g / 900 ml Corso 14 13

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de zahăr au fost:

Denumire produs Denumire explicita Brand Glucide
g/100g
Zaharuri
(din glucide) g/100g
Auchan inghetata cu aroma de fructe si topping de amarena 510 g / 1200 ml Auchan 32.7 29.8
Siviero maria panna cotta 500 g / 1000 ml Siviero maria 30 29
Aloma caramel cu sirop de cacao 475 g / 900 ml Aloma 31 28.6
Autentic Rom 500g Inghetata cacao si cu aroma de rom, cu topping cu cacao si aroma de rom si decor de ciocolata Autentic ROM 31.2 28.4

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>