Ultima ora
Publicat: miercuri, 29 martie 2017

Studiu: Cum afecteaza populismul politic companiile din intreaga lume?

Cea mai nouă analiză bazată pe datele obținute din studiul AON Best Employers la nivel global arată că trendul politic populist care cucerește cele mai mari puteri ale lumii în ultimul an conduce, pentru prima oară în ultimii 5 ani, la un declin al implicării angajaților în organizații.

 

“Ascensiunea mișcărilor populiste din SUA și Marea Britanie, dar și din alte regiuni ale lumii, a început să sădească teamă în rândul angajaților din organizații, organizații care prevăd o scădere și o restricționare a liberei circulații a forței de muncă. În plus, avansul extrem de rapid al tehnologiei face ca aceștia să se teamă tot mai mult de pierderea jobului și determină un trend descendent al implicării în companii, care, cel mai probabil, va continua pe această pantă”, spune Ken Oehler, Global Culture & Engagement Practice leader al Aon Hewitt.

 

Implicarea profesională la nivel global în perioada 2011 – 2016

 

2016 63%
2015 65%
2014 62%
2013 60%
2012 58%
2011 59%

 

Din 2013, AON a readus studiul Best Employers (BES) în România și este disponibil pentru companiile cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața românească. Organizațiile care doresc să participe la studiu se pot înscrie aici, până la finalul lunii octombrie 2017. Rezultatele studiului vor fi anunțate în cadrul Galei Aon Best Employers, ce va avea loc în primul trimestru al anului 2018.

Metodologia BES aparține Aon Hewitt, divizia de consultanță și outsourcing în domeniul managementului resurselor umane a Aon și este unică în lume.

 “Implicarea (engagement-ul) este importantă, face diferența între o companie ”cu suflet” și una în care lucrurile merg sau nu bine. Atașamentul oamenilor de companiile în care lucrează este cel care îi determină să rămână, într-un moment în care forța de muncă bună este din ce în ce mai prețuită. Cum creștem implicarea oamenilor? Din nefericire, nu există o rețetă standard. Din fericire, răspunsul se află întotdeauna în interiorul companiei. Tot ce trebuie să facă orice angajator, Best Employer sau nu, este să măsoare, să plece de la o statistică ce îi va permite să înțeleagă trend-urile propriei organizații, să întrebe și să își implice angajații în soluții și acțiuni”, menționează Virginia Păuna, Project Leader Best Employers România.

Trendul în România și avantajele unui Best Employer

Potrivit studiului din 2016, realizat pe un număr de 37 de companii din România cu un număr total de respondenți de 13,400 de angajati și  250 Top Managers,  companiile mici (cu pana la 250 de angajati) sunt pe primul loc în ceea ce privește engagementul angajaților cu un procent de 71% engagement, în timp ce companiile medii (cu 250-1000 de angajați) ating procentul de 63%. În companiile mari (care depășesc 1000 de angajați), AON Best Employers Study a identificat o medie a engagement-ului de numai 57% în randul angajatilor.

Același studiu arată diferențe și în zona de recompensare a angajatului, între companiile desemnate ca fiind “Cei mai buni angajatori” (Best Employers) și cele care nu au această distincție. Diferențele între cele două tipuri de companii se aplică și în zona de recunoaștere (plată, beneficii, leadership, sursă de inspirație pentru angajați), unde companiile Best Employer au un procent mediu cu 23% mai ridicat. Prin urmare, companiile desemnate ca angajatori excelenți rămân în topul preferințelor angajaților, și din acest punct de vedere.

Conform informațiilor raportate la nivel mondial, există o legătură directă între companiile care au angajați cu un grad ridicat de implicare și profitabilitatea business-ului, ce poate crește și cu 40% în acest caz

Best Employers Study este alegerea ideală pentru companiile care doresc să afle gradul de implicare profesională a angajaților, conexiunea la cultura organizațională, precum și identificarea posibilelor lacune sau diferențe de viziune între structurile manageriale și angajați. Evaluarea culturii organizaționale este un aspect important din sesizarea și analiza punctelor forte sau slabe, din orice business.

La ediția din 2016 a studiului, cei mai buni angajatori ai anului trecut în România au fost: Adobe Systems Romania, Autonom, Edenred Romania, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Mars Romania & Royal Canin Romania (as part of Mars in Romania), MSD Romania, Nutricia Early Life Nutrition Romania, Pfizer Romania, Premier Restaurants Romania, Sodexo On-Site Services, Timac Agro România.

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>