Ultima ora
Publicat: sâmbătă, 21 decembrie 2013

SUA CRITICĂ DIN NOU modificările aduse Codului Penal de Parlamentul României

Ambasadorul american în cadrul OSCE, Daniel Baer, se referă la situația din România într-o scrisoare către conducerea organizației, el evocând în context modificările aduse Codului Penal în Parlament. „Statele Unite sunt preocupate de recenta aprobare de catre Parlamentul român a unor propuneri de amendamente la Codul Penal, prin care care aleşii vor capata imunitate în faţa anchetelor pentru corupţie şi investigaţiilor privind conflictul de interese”, se arată în scrisoarea publicată de ziare.com. „Observăm ca aceste amendamente au fost trecute fără consultări publice şi dezbateri, şi fără a oferi autorităţilor judiciare ori societăţii civile posibilitatea să intervină. Dacă vor fi promulgate, aceste amendamente vor reduce transparenţa şi vor slăbi domnia legii, îngreunând anchetele privind corupţia conduse de Direcţia Naţională Anticorupţie şi alte autorităţi. Facem un apel către Parlamentul României şi celelalte instituţii guvernamentale să reconsidere această măsură şi să se asigure că legislaţia română respectă angajamentele ţării către OSCE privind domnia legii şi buna guvernare”, scrie Daniel Baer Consiliului Permanent al OSCE.

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!