Ultima ora
Publicat: vineri, 13 septembrie 2013

Superbrands România, la ediția a 6-a

Superbrands România a încheiat faza de jurizare și de cercetare de piață, ca prima etapă în ediția pentru 2013, aflată acum în plină derulare. Aproximativ 300 de branduri din 52 de categorii de produse şi servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand în România, în cadrul ediției a 6-a a programului Superbrands.

Grupul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2013 include: Pampers, Mercedes-Benz, Dr. Oetker, BMW, Ariel, National Geographic Channel, Samsung, Gillette, Bosch, Audi, Antena 1, Pro TV, Facebook, Discovery Channel, Nivea.

Grupul celor 15 Superbrands considerate anul acesta de români ca fiind Superbrands este dominat de branduri germane cu excelentă reputație, branduri aspiraționale pentru consumatorii români, modele de consecvență, de înaltă calitate și de încredere transmisă consumatorului, Mercedes- Benz, BMW și Dr Oetker menținându-se în grupul brandurilor lider ca și în edițiile trecute. Procter & Gamble este compania care propulsează anul acesta trei branduri în grupul liderilor Superbrands: Pampers, Ariel și Gilette.

Brandurile locale se mențin în preferințele consumatorilor români, aproximativ 25% dintre brandurile validate Superbrand fiind branduri românești. Grupul brandurilor românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Antena 1, PRO TV, BCR, Banca Transilvania, Catena, Borsec, Napolact, Timișoreana, Plafar, Ursus, Scandia Sibiu, eMag, Dedeman, Bunica, Radio Zu.

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 25 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.395 de branduri din 52 de categorii.

Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost încredere, calitate şi diferenţiere pe piaţă, aplicate în toate programele ce se desfășoară în lume.

În urma acestei selecții, 578 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul IPSOS, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban.

Rezultatele finale ale cercetării reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piața din România.

Cele mai bine reprezentate categorii economice în lista brandurilor validate Superbrands în România sunt : segmentul media, industria auto, servicii financiare, tehnologii, telecom, FMCG: electronice și electrocasnice, ingrijire personală, farmacii, băuturi. Categoriile economice care nu se regasesc in lista de branduri cu statut de Superbrand sunt industria de petrol și gaze, și marile centre comerciale.

Ediția de anul acesta aduce și o interpretare a rezultatelor din perspectiva culturală, în plus față de validarea mărcilor care se califică pentru statutul de Superbrand. Principalele dimensiuni care influențează modul în care românii percep performanța unui brand sunt: încredere, leadership, dinamism aceste ultime două fiind specifice. Leadership-ul reprezintă principala caracteristică diferențiatoare pentru mărci, românii fiind o cultură în permanentă căutare de modele de succes, inspiraționale, iar dinamismul este elementul de noutate la nivel cultural – românii apreciază mărcile care au curajul să inoveze și să progreseze.

Lista completă a brandurilor desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand în România, în 2013 va fi prezentată în cartea Superbrands pentru România, ediția a 6-a.

Superbrands desfăşoară în prezent programe pentru 2013 în peste 80 de piețe ale lumii printre care Australia, Austria, Brazilia, China, Cehia, Coreea, Egipt, Germania, Grecia, Ungaria, India, Israel, Guatemala, Japonia, Iordania, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore , Slovacia, Spania, Turcia , SUA.

Organizaţia Internațională Superbrands operează în peste 150 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate de branding şi prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază perfomanta brandurilor si reputatia acestora în relația cu piața, câștigând repectul și încrederea consumatorilor. În România este prezentă din 2005, când a fost lansat în premieră absolută ca program pionier în evaluarea performanțelor în branding

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>