Turismul românesc în 2017

În ultimul raport global al Forumului Economic Mondial dedicat competitivității turismului, România a căzut două poziții – de pe locul 66 în anul 2015, pe locul 68 în 2017, scrie cursdeguvernare.ro.

În clasamentul competitivității în turism din 136 de țări analizate, România are un indice agregat de 3,78, la egalitate cu Omanul și Vietnamul, arată o analiză a think-tank-ul INACO – Inițiativa pentru Competitivitate.

Scăderea în ierarhia globală, în aparență puțin semnificativă, trebuie privită însă în context: guvernul Ponta a decis în 2015, ca măsură de impulsionare a sectorului, scăderea TVA la 9% pentru activitatea de hoteluri și restaurante, iar Parlamentul a adoptat în 2016 Legea privind impozitul specific unor activități, care favorizează marii jucători HoReCa.

Din perspectiva acestui clasament al competitivității, facilitățile economice semnificative par să nu fi determinat investiții în infrastructura specifică sau în capitalul uman.

De precizat: indicele competitivității ține cont nu doar de calitatea serviciilor oferite, ci și de factori multipli, descriși în imaginea de mai jos.

Potrivit analizei INACO, între statele din Europa de Est suntem pe locul 6 – după, în ordinea valorii indicelui: Slovenia – locul 41, Bulgaria – 45, Polonia – 46, Ungaria – 49 și Slovacia – 59.

”Ca să înțelegem totuși cât de departe suntem de potențialul pe care l-am putea atinge să remarcăm un indicator de referință. Avem un număr de 2,234,520 turiști străini care intră pe an în România,  în timp ce Bulgaria sau Ungaria – țări cu populația la mai puțin de jumătate față de cea a României – au circa 7.099.000, respectiv 14.316.000 de turiști străini anual”, arată analiza INACO.

La ”calitatea drumurilor”, România este plasată pe locul 126 din cele 136 de țări luate în considerare.

La ”ușurința de a găsi angajați calificați” stăm mai rău: locul 130 din 136.

Și mai rău stăm la indicatorul ”prioritatea pe care o acordă Guvernul turismului”: locul 131. La fel de prost- locul 131– suntem clasați la ”eficiența marketingului și brandigului” în a atrage turiști.

”Așadar – banii investiți în târguri, branding-uri de țară, Dracula Park-uri ne-au adus pe locul 6 de la coadă în lume la priceperea de a atrage turiști”, atenționează INACO, afirmând că poate oferi propuneri creative în domeniu.

Pe primele trei locuri în lume în clasamentul World Economic Forum stau trei țări europene: Spania, Franța și Germania.

(Descărcați AICI ”Travel & Tourism Competitiveness Report 2017: Paving the Way for a More Sustainable & Inclusive Future”)

Citiți pe cursdeguvernare și:

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.