Ultima ora
Publicat: luni, 21 august 2017

Zbor deasupra unui cuib de Cuc

Nu cred că în cabinetul domnului acesta serios și posac se mai află vreun alt personaj de calibrul penibilității ministrului Transporturilor, cel cu nume de explorator sau, mai degrabă, de pasăre care-și perpetuează soiul prin cuiburi străine. Dacă în clasa profesorului Tudose există un premiant, în persoana suporterului oii naționale, cu siguranță că locul de codaș aparține băiatului acesta dolofan care a ajuns în fruntea instituției pe bază de algoritm județean: Bădălău fiind un fel de adjunct al lui Dragnea și-a tras după el toată gașca de la Giurgiu, punând-o în funcții pe bază doar de solidaritate de clan.
Ce ne înfățișează un zbor pe deasupra cuibului de Cuc de la TAROM ? O îngrămădeală de personaje  fără nici o legătură cu transporturile aeriene parazitând Consiliul de Administrație, cu unica îndatorire de a încasa indemnizația de 6000 lei lunar. Pentru că altceva nu știu să facă, locurile din care vin având cu TAROM-ul aceeași legătura pe care o are scula cizmarului cu instituția prefectului. O colecție de giurgiuveni de la care Tudose așteaptă, naiv, reducerea pierderilor – cum dealtfel promisese cu vreo patru luni în urmă, e drept, altui premier, același ministru. Când colo, pierderile continuă să se acumuleze în ritm susținut. Cum se întâmplă dealtfel de zece ani încoace, de când operatorul aerian este pe post de asistat social. Dacă a crezut gogomănia lui Cuc ( pe acesta nedurându-l gura să ia angajamente), Tudose dă dovadă de o inacceptabilă credulitate. Boala TAROM-ului e grea și vindecarea nu poate veni de la un amator, chiar dacă acesta ar avea bune intenții. Cu cei pe care i-a numit el în Consiliul de Administrație se poate aștepta doar la o lungă agonie. Ultimii profesioniști care au încercat să facă ceva din pozițiile pe care le ocupau în CA au fost Demetriade și Pascariu, dar aceștia au fost dați afară de Ramona Mănescu, la intervenția ambasadorului olandez pe al cărui umăr plângea, la un pahar de whisky, „profesionistul” Hinzmann, cel angajat prin concurs să păgubească profesionist compania. TAROM e pe ducă. Zboară cu motoarele gripate și cu rezervoarele goale și nu se poate spera decât, cel mult, la o aterizare forțată într-un loc în care să nu facă prea multe victime la sol. Sau nici măcar la atâta, dacă actualii responsabili reușesc să facă tâmpenia de a redeschide rutele lung-curier în State și China, cum au anunțat cu inconștient elan, cu prețul altor îndatorări majore pe termen lung. Pentru ca TAROM să nu mai producă pierderi există o singură soluție: dizolvarea actualei companii, cu toate rețelele ei de cumetrii sindicale și de vânzări către concurență și construcția uneia noi, pe baze sănătoase, concurențiale.
Ce vreau să adaug este  că „rețeta” de la TAROM , cu consilii de administrație ineficiente și costisitoare, compuse din pile și relații este valabilă pentru toate companiile care aparțin statului. Iar pe aici se scurg sume enorme care ar putea fi folosite  în scopuri mai sănătoase. Dacă tot nu sunt funcționale, CA-urile să rămână niște structuri onorifice plătite cu venitul minim. Mă îndoiesc că Tudose nu ar ști chestiunile acestea, a numit și el destui membri de consilii și știe cum se face chestia asta. Tocmai de aceea el ar putea fi cel care rupe ața.

P.S. Înlocuindu-l rapid și pe Cuc până nu apucă să mai păgubească țara și cu autostrăzile și căile farate…

Octavian ANDRONIC

Comments

comments

Ziarul Ultima Oră este de acord cu orice tip de comentariu atât timp cât păstrează termenii unui limbaj civilizat, fără atacuri injurioase ori diverse amenințări la adresa semnatarilor articolelor susmenționate. Restul mesajelor ( cu un conținut inadecvat, injurios, nepotrivit cu ținuta morală și etică a publicației noastre ori având o clară tendință de mesaj publicitar) va fi eliminat din sistem iar ”atacatorii” vor fi blocați. Vă mulțumim!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>