Anularea și returnarea produselor

În baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să vă dea banii înapoi.

Dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu on-line ori fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți, de asemenea, dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.

14 zile pentru anularea și returnarea achizițiilor efectuate la distanță (pe internet, prin telefon sau poștă)

În UE aveți la dispoziție 14 zile pentru a returna produsele cumpărate și pentru a cere rambursarea totală a sumei plătiteNu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă pentru toate achizițiile. Iată câteva produse exceptate:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
  • conținutul digital, dacă ați început deja descărcarea sau vizualizarea în streaming
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Menționăm că această listă nu este exhaustivă.

Dacă achiziționați produse dintr-un magazin obișnuit, legea nu prevede posibilitatea de a le returna (pentru a le schimba sau pentru a primi banii înapoi) decât dacă au un defect. Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clienților în mod voluntar să returneze sau să își schimbe produsele într-un anumit interval de timp. Verificați cu atenție politica magazinului privind returnarea produselor.

Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.

Cum puteți anula o achiziție

Trebuie să îl informați pe comerciant cu privire la decizia de anulare a achiziției. Nu este suficient doar să trimiteți produsele înapoi. Comerciantul trebuie să vă furnizeze un model de formular de retragere pe care să îl puteți folosi pentru a-i comunica decizia dumneavoastră. Dacă nu doriți, nu sunteți obligat să folosiți formularul respectiv.

Îl puteți informa pe comerciant în momentul în care trimiteți produsele înapoi, de exemplu prin adăugarea unei declarații scrise la produsele pe care le returnați prin poștă sau prin trimiterea unui fax sau e-mail.

Pentru a trimite înapoi produsele neutilizate, aveți la dispoziție 14 zile din momentul în care l-ați informat pe comerciant.

Unii comercianți s-ar putea să nu perceapă taxe pentru returnarea produselor. Totuși, dacă trebuie să plătiți costul returnării produselor, comerciantul trebuie să vă informeze în acest sens. Dacă nu o face, va trebui să achite el însuși costul returnării. Nu trebuie să plătiți eventuale taxe despre care nu ați fost informat.

Pentru mărfuri voluminoase (cum ar fi echipamentele de uz casnic de mari dimensiuni), comerciantul trebuie să vă ofere cel puțin o estimare a costurilor de returnare. Bunurile voluminoase cumpărate de la un comis voiajor și livrate imediat trebuie să fie colectate de către vânzător, pe propria cheltuială.

Rambursări

Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 zile de la anularea comenzii, dar rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis.

Rambursarea trebuie să includă și eventualele taxe de expediere pe care le-ați plătit la efectuarea comenzii. Cu toate acestea, comerciantul poate percepe costuri de livrare în cazul în care ați solicitat livrare non-standard (expres).

 

Sursa: InfoCons

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.