Cât de cunoscute sunt noile tehnologii publicului larg?

Dacă acum câţiva ani, termeni precum: stocare în Cloud, ochelarii Google sau portofelul electronic erau de neînţeles pentru majoritatea dintre noi, folosirea lor din ce în ce mai frecventă în ultima vreme în toate mediile de comunicare naşte întrebarea: „Au devenit aceste noi tehnologii mai bine cunoscute de publicul larg sau rămân doar „în terenul” specialiştilor?”

Pentru a afla răspunsul, GfK România a realizat un studiu online.

Concluziile arată că 4 din 10 românii cu acces la Internet spun că au auzit de „cloud storage” sau „stocare în cloud”. 12% folosesc astfel de servicii, în vreme ce mai bine de jumătate, deşi nu le utilizează, şi-ar dori să o facă. Există şi persoane (aproximativ o treime) care sunt mai puţin deschise către astfel de servicii. Ele spun că nu le utilizează şi nu le-ar plăcea să apeleze la ele în viitor. Mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionaţi consideră cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utilă.

Termenul de realitate augmentată este cunoscut pentru 30% dintre participanţii la studiu, iar cel de „Google glasses” (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declară că le-ar plăcea să le utilizeze, iar două treimi spun că le consideră utile.

60% au aflat despre posibilitatea de a-şi plăti cumpărăturile în interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului şi 37% ştiu despre existenţa Google Wallet. 60% dintre participanţii la studiu se arată chiar dornici să le folosească în viitor.

În ceea ce priveşte Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internauţilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionaţi afirmând că şi-ar dori să deţină un astfel de aparat. Aceste intenţii confirmă de altfel datele de vânzări monitorizate de studiul GfK TEMAX care arată că în 2012 numărul de smart TV-uri achiziţionate de români a crescut de trei ori faţă de 2011. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declară că au deja un televizor inteligent, iar 88% îl consideră util.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

GfK România

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Experiences şi Consumer Choices.

Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele.

În sectorul Consumer Choices adunăm continuu informaţii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice şi date despre consumul media.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 12.000 de experţi care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc şi cumpără, în peste 100 de ţări. În 2012, vânzările GfK au fost de 1,51 miliarde EUR.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.