Comisia Europeană pune tunurile pe rețelele Facebook şi Twitter

Comisia Europeană a deplâns miercuri faptul că anumite reţele de socializare nu şi-au aliniat încă suficient de bine condiţiile lor de utilizare la exigenţele Uniunii Europene în domeniul respectării vieţii private a utilizatorilor acestor platforme online, informează AFP.

Facebook, Twitter şi Google+ au publicat joi o serie de modificări pentru a răspunde exigenţelor autorităţilor europene, însă acestea „nu îndeplinesc decât parţial normele legislaţiei europene”, a estimat Comisia Europeană într-un comunicat.

Executivul european a salutat totuşi anumite modificări, care vor permite consumatorilor să se prevaleze de dreptul lor de a se retrage din procedura de efectuare a unei cumpărături online. Internauţii din UE vor putea, de asemenea, să depună plângeri în Europa pentru diverse nemulţumiri pe care le vor avea, nu în California, unde se află sediile generale ale companiilor vizate.

Totuşi, Facebook şi „mai ales „Twitter” nu au răspuns decât parţial la problemele de responsabilitate legală şi la modul în care utilizatorii sunt informaţi în legătură cu o eventuală retragere a conţinuturilor sau despre rezilierea unui contract.

„Este inacceptabil (…) ca acest lucru să necesite atât de mult timp”, a declarat Vera Jourova, comisar european însărcinat cu protecţia consumatorilor.

Grup  pentru combaterea fenomenului ”fake news”

La începutul anului, Comisia Europeană a numit, în urma unui proces de selecţie public, 39 de experţi în cadrul grupului la nivel înalt constituit pentru a contribui la dezvoltarea unei strategii la nivelul Uniunii Europene în vederea combaterii fenomenului ştirilor false (”fake news”) şi a dezinformării în mediul online.

Grupul la nivel înalt pentru combaterea ştirilor false şi a dezinformării din mediul online este alcătuit din reprezentanţi ai societăţii civile, platforme social media, organizaţii mass-media, jurnalişti, dar şi persoane din mediul academic.

Profesor doctor Madeleine de Cock Buning din cadrul Universităţii Utrecht, specializată în proprietare intelectuală, drepturi de autor şi legislaţie mass-media, a fost nominalizată la funcţia de preşedinte al acestui Grup.

Grupul la nivel înalt va oferi consultanţă Comisiei Europene cu privire la fenomenul răspândirii conţinutului fals, definind rolurile şi responsabilităţile părţilor relevante, evaluând dimensiunea internaţională şi riscurile şi formulând recomandări în vederea extinderii sau introducerii de noi acţiuni.

Printre cei 39 de experţi se numără şi prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.