Despăgubiri pentru întârzierea sau anularea zborurilor

Peste 1.000 de români primesc lunar despăgubiri în valoare de 250-600 euro de la companiile aeriene, prin intermediul FlightClaim.ro, în condiţiile în care compania olandeză înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasageri din România ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate.

În fiecare zi, aeroporturile din România înregistrează între trei și șapte zboruri întârziate sau anulate. Frecvent sunt situaţii în care pasagerii ajung în aeroport şi descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar că zborul le-a fost anulat.

Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.

Perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar firma înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute.

Aproximativ 9 din 10 cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minim trei ore şi 12 zboruri complet anulate.

Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai mari întârzieri înregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra. În funcţie de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.