Protecţie sporită pentru cumpărătorii de pachete turistice

Vremea rezervărilor efectuate exclusiv la sediul agenţiilor de turism, cu un teanc de broşuri în braţe, a trecut. Turiştii joacă acum un rol mult mai activ, alegând deseori on-line diversele componente ale unui pachet de servicii (hotel, zboruri etc.).Noile norme privind pachetele turistice English integrează această tendinţă, actualizând reglementările adoptate într-o epocă în care internetul nu juca încă un rol atât de important (1990).

La timpul respectiv, aceste reglementări au adus îmbunătăţiri majore, acordându-le cumpărătorilor dreptul de a primi toate informaţiile necesare înainte de a semna contractul, dreptul la rambursarea banilor în cazul schimbării anumitor părţi ale pachetului, posibilitatea de a transfera o rezervare pe numele altei persoane etc.
De asemenea, normele prevedeau obligativitatea organizatorului de a oferi alternative dacă pachetul nu mai poate fi furnizat.

Noile norme propun:
– controale mai stricte în ceea ce priveşte vânzarea la suprapreţ şi obligaţia operatorilor de a transfera reducerile de preţuri în circumstanţe echivalente
– ca informaţiile privind răspunderea să fie redactate în limbaj simplu
– ca turiştii să aibă dreptul să solicite compensaţii pentru daune morale în cazul unui concediu ratat din cauza organizatorului
– stabilirea unui punct unic de contact la care turiştii să poată apela în cazul în care apar probleme legate de oricare dintre elementele pachetului de vacanţă.

În acelaşi timp, domeniul de aplicare a normelor se extinde. Astfel, vor beneficia de protecţie nu doar cumpărătorii pachetelor prestabilite, ci şi turiştii care preferă să creeze un pachet personalizat, combinând elemente diferite furnizate de acelaşi agent de turism.

În prezent, aproape 23% dintre turişti aleg pachete de servicii turistice tradiţionale, iar 20% aleg pachete personalizate.

Restul de 54% îşi organizează singuri vacanţa şi nu fac obiectul acestor norme, dar continuă să beneficieze de protecţia pe care le-o oferă normele europene referitoare la drepturile pasagerilor şi la protecţia consumatorilor.

Comments

comments

Related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Switch to desktop version